شناسهٔ خبر: 166676 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

لزوم تقویت روحیه مودت در بین مردم

زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ارتباط مستقیم میزان ابتلا به کرونا با آگاهی و شناخت مردم، گفت: امروز نیازمند همدلی بیشتر مردم کشورمان در راه مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زالی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری ستاد مقابله با کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری که در ستاد کرونا تهران برگزار شد، افزود: با این تفاهم نامه امروز میزان هم گرایی بین ستاد کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری افزایش پیدا می‌کند، هرچند از قبل کارهای خوبی به صورت مشترک انجام شده است.
وی ادامه داد:امروزه ما نیازمند همدلی بیشتر مردم کشورمان هستیم. امام حسن عسگری (ع) نقش افرینی مهمی در اتصال امامت داشته و بخش زیادی از عمر مبارک ایشان در بین اجتماع بودند و این گونه کارهای ایشان با وجود محدودیت‌ها و حصر این امام عزیز انجام شده است.
زالی اضافه کرد: امام حسن عسگری دارای صفات متعددی بودند و نسل جوان باید شناخت بیشتری از اهل بیت عصمت داشته باشند.
وی گفت: تشکیلات سازمان فرهنگی و هنری بسیار مدون و منظم است و این فرصت خوبی برای مدیریت شهر تهران است؛ و در چنین فضایی امکان ظهور و تجلی تمام سلایق ایجاد شده است. استمرار آموزش همکانی یکی از بندهای این تفاهم نامه است و بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین میزان ابتلا با آگاهی و شناخت مردم وجود دارد.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر گفت: این بیماری پویا است و باید آموزش‌های بیشتری به مردم و جامعه داده شود و ما از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: امروزه مردم تهران نیازمند اطلاعات واقعی و ضروری در خصوص بیماری کرونا هستند و بیماری کرونا امروزه فرسایشی شده و شرایط نامطلوبی را برای شهروندان ایجاد کرده است و محیط شلوغ تهران باعث استرس در بین مردم می‌شود و بسیاری از بیماران درمان شان به دلیل ترس و واهمه آن‌ها از کرونا سخت‌تر می‌شود و باید یک نشاط اجتماعی در بین مردم تهران ایجاد شود.
زالی متذکر شد: در این روزهای سخت ما نیازمند ایجاد روحیه مودت و تعامل عاطفی هستیم، زیرا این ایام برای برخی از مردم از نظر اقتصادی سخت است و باید فرهنگ هم گرایی بیشتر از گذشته در بین مردم ایجاد شود.
وی با اشاره به اقدامات و همکاری خوب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران افزود: با حضور حداکثری این سازمان تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته و شهرداری در چارچوب فعالیت‌های کمک مومنانه، رصد بیماری در محله‌ها و ایجاد نشاط در مردم نقش موثری در تهران ایفا کرده است.

نظر شما