شناسهٔ خبر: 166673 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاندیداهای رد صلاحیت‌شده دفاعیات مستدل خود را به شورای نگهبان ارائه می‌کنند

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در طرح اصلاح قانون انتخابات اصلاحاتی صورت خواهد گرفت تا اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد، بتواند طی ۲ مرحله از خود دفاع کند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی که در این خصوص ارائه شده، این بوده که باید 9 ماه قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آزمونی از کاندیداها گرفته شود و پس از این آزمون، شورای نگهبان وارد مراحل بررسی صلاحیت‌ها شود.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: تمهدیداتی اندیشیده شده که اگر کاندیداهایی رد صلاحیت شد حق اعتراض داشته باشد و در 2 مرحله این امکان را داشته باشند که توضیحات خود را در این خصوص بیان کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حقیقت کاندیداهای رد صلاحیت شده به صورت مستدل دلایل خود را به صورت حضوری برای یک عضو فقیه و یک عضو حقوقدان شورای نگهبان ارائه می کنند.

ابوترابی گفت: ناگفته نماند که در هنگام نام نویسی نیز کاندیداها فرمی را تکمیل می کنند مبنی بر اینکه در صورت ردصلاحیت اگر بخواهند شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت آن ها را در نشریات و رسانه‌های دیگر منتشر کند ضمنا با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده و این طرح در حال حاضر در اولویت رسیدگی نخواهد بود.

نظر شما