شناسهٔ خبر: 166671 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

واریز بسته معیشتی ۱۰۰ هزارتومانی از نیمه دوم آذر

حمایت معیشتی رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات تسهیلات کرونایی از واریز بسته معیشتی ۱۰۰ هزارتومانی از نیمه دوم آذر خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حامد شمس افزود: به منظور حمایت معیشتی از اقشار ضعیف جامعه، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض برای ۴ ماه، آذر تا اسفند ماه درنظر گرفته شده است و این کمک هزینه بلاعوض از نیمه دوم آذر ماه پرداخت می‌شود.
وی گفت: همچنین برای افرادی که شغل و درآمد ثابت ندارند وام یک میلیون تومانی درنظر گرفته شده است و متقاضیان باید کد ملی سرپرست خانوار را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، به ۶۳۶۹ ارسال کنند و کلمه اضافی لازم نیست همراه با کد ملی ارسال شود.
شمس گفت: به مدت یک هفته ما پیامک‌های ارسال شده را پالایش و برای سازمان برنامه بودجه ارسال می‌کنیم و بعد از آن برای واریز وارد سیستم بانکی می‌شود و این بار برخلاف مرحله اول که اقساط از یارانه کسر می‌شد، از بسته حمایت معیشتی دولت اقساط این وام کسر می‌شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: مشمولان وام یک میلیون تومانی، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد کمتر برخوردارند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی مشمول این طرح نمی‌شوند و در کل به دهک‌های پایین که شغل و درآمد ثابت ندارند این وام داده می‌شود.

نظر شما