شناسهٔ خبر: 166670 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نحوه ثبت نام افراد متقاضی دریافت وام یک میلیونی

وام سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دولت قصد دارد علاوه بر پرداخت کمک‌های بلاعوض طی 4 ماه باقیمانده از سال، به 29.7 میلیون نفر هم تسهیلات کرونایی خانوار پرداخت کند.

به گزارش «نماینده»،در راستای اطلاعیه‌ای که روز گذشته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد چگونگی حمایت جبرانی برای معیشت خانوارهای کم‌درآمد در شرایط کرونایی انجام شد، امروز سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط زنده با شبکه خبر اعلام کرد: برای حمایت از معیشت مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد که در راستای تذکرات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از خانوارهای کم‌درآمد و بدون درآمد، دولت قصد دارد به دو طریق از این خانوارها حمایت کند.

وی افزود: روش اول این است که برای حدود 30 میلیون نفر در قالب 11 میلیون خانوار ایرانی یارانه کمک معیشتی و تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود. برنامه دیگر این است که کمک بلاعوض ماهانه تا مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا پایان سال به مدت 4 ماه به سرپرست خانوارها پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانوار نیز با توجه به زمان پرداخت وام، یعنی اول فروردین سال جاری در نظر گرفته می‌شود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کسانی که هیچ گونه درآمدی ندارند یعنی حقوق‌بگیر دولت و شرکت‌های عمومی وابسته به دولت نیستند و همچنین بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی نبوده و یا دریافت‌کننده مستمری هستند از صندوق بازنشستگی کشوری و یا سایر صندوق‌های بازنشستگی  کشور نیستند یعنی درآمد ثابت ندارند، این افراد که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند به عنوان هدف در این مرحله مورد توجه قرار گرفته و قرار است با پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی از آنها حمایت شود.

سخنگوی وزارت کار در این زمینه گفت: افراد متقاضی از امروز (سه شنبه 4 آذرماه)‌ تقاضای خود را برای دریافت وام یک میلیون تومانی را با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به تلفن همراهی که به نام او ثبت شده، به سرشماره 6369 اقدام کنند و ارسال کد ملی به تنهایی به منزله تقاضا برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونایی است  و نیاز به نوشتن هیچ جمله و یا کلمه مازاد بر 10 رقم کد ملی نیست.

به گفته شمس، قرار است بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی جدید که تا پایان آذر پرداخت می‌شود،  به زودی پرداخت می‌شود، از محل بسته معیشتی ماهانه خانوارها کسر شود. چون تسهیلات یک میلیون تومانی فروردین ماه امسال از محل یارانه ماهانه خانوار کسر می‌شود.

به گفته وی شرایط برای تقاضای تسهیلات یک میلیون تومانی جدید این گونه است که اولا سرپرست خانوار درآمدی نداشته باشد، ثانیا در فروردین ماه امسال متقاضی تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بوده باشد و هیچ  گونه درآمدی نیز از دستگاه‌های دولتی و یا سازمان‌های زیر مجموعه دولت نداشته باشد و بیمه پرداز تأمین اجتماعی نیز نباشد.

نظر شما