شناسهٔ خبر: 166665 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روند رو به رشد بورس‌های جهان با آغاز انتقال قدرت به بایدن و واکسن کرونا

بورس/1 انتشار خبر آغاز روند انتقال قدرت به بایدن در کنار امیدواری سهامداران نسبت به روند عرضه واکسن کرونا، باعث شد تا بورس‌های بین‌المللی مثبت شوند.

به گزارش «نماینده»،سازمان خدمات عمومی ایالات متحده طی نامه‌ای به بایدن رسماً اعلام کرد که وی می‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.

همین امر بر آتش امیدواری سهامداران که قبلا با خبر عرضه واکسن کرونا در چند هفته آینده روشن شده بود، افزود و بورس‌های بین المللی را مثبت کرد.

سهامداران امیدوارند که این دو عامل باعث شود تا شاهد بهبود سریع‌تر اوضاع اقتصادی در جهان باشیم.

دونالد ترامپ، رئیس  جمهور کنونی آمریکا، در توئیتر نوشت که به تیمش دستور داده، بر اساس پروتکل‌های اولیه هر آنچه لازم است برای انتقال قدرت انجام دهند.

این توئیت نشان می‌دهد، پس از هفته‌ها پافشاری قانونی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات، ترامپ کم‌کم در حال تسلیم شدن است.

در آمریکا اعلام انتخاب جانت یلن، رئیس کل سابق بانک مرکزی فدرال آمریکا به عنوان وزیر خزانه‌داری دولت جدید باعث شد تا شاهد رشد بیشتر شاخص‌ها باشیم. امروز در بازارهای آسیایی معاملات آتی شاخص S&P500، معادل 0.48 درصد مثبت شد.

به طور کلی مثبت شدن بازارهای آسیایی باعث شد تا گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا - اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.15 درصد مثبت شود. بورس استرالیا 1.1 درصد بالا رفت، و به بالاترین میزان در 9 ماه گذشته رسید. بورس ژاپن 2.48 درصد رشد کرد و بورس کره جنوبی هم 0.74 درصد مثبت شد. در چین و هنگ کنگ اما بازارها منفی شدند و به ترتیب 0.75 و 0.08 درصد پایین آمدند. 

در وال‌استریت هم شاخص داوجونز صنعتی 20.12 درصد رشد کرد، S&P500 معادل 0.56 درصد بالا رفت و نزدک کامپوزیت (شاخص ترکیبی نزدک) هم 0.22 درصد مثبت شد. 

نظر شما