شناسهٔ خبر: 166653 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ترکش ترددهای شبانه برای داروخانه‌ها

داروخانه نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران، نسبت به مشکلات منع تردد شبانه برای کسانی که در داروخانه‌ها خدمت ارائه می‌دهند، گلایه کرد.

به گزارش «نماینده» بهمن صبور اظهار داشت: متاسفانه بعد از گذشت سه روز از اجرای تعطیلی دو هفته‌ای در تهران، متوجه شدیم که هیچ برنامه‌ای برای تردد شبانه پرسنل داروخانه‌ها تعریف نشده است. یعنی کسانی که در داروخانه‌ها خدمت می‌کنند، مشمول جریمه منع تردد می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰۰ داروخانه در استان تهران، افزود: متاسفانه هیچ کاری برای تردد پرسنل این داروخانه‌ها نکرده‌اند. بعضی از این داروخانه‌ها هر کدام ۲۰ نفر پرسنل دارند که مشکلاتی برای تردد شبانه آنها ایجاد شده است.

صبور ادامه داد: وقتی قرار است طرح و برنامه‌ای به این مهمی اجرا شود، حتماً می‌بایست قبل از اجرا، مقدمات آن دیده شود. اما، بعد از گذشت سه روز از اجرای طرح تعطیلی دو هفته‌ای، روز گذشته سامانه‌ای را برای ثبت نام اعضای سازمان نظام پزشکی راه اندازی کرده‌اند که از امشب فعال می‌شود. در حالی که معلوم نیست برای سه شب گذشته تکلیف جریمه خودروها چه خواهد شد.

نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران، افزود: اما اینکه هنوز برای پرسنل داروخانه‌ها تدبیری اندیشیده نشده است، مشکلی است که باعث گردیده برخی داروخانه‌ها قبل از ساعت ۲۰ تعطیل کنند.

وی گفت: اصولاً این مشکل برای همه داروخانه‌ها و به ویژه داروخانه‌های شبانه روزی که در جوار کلینیک‌ها و درمانگاه قرار دارند و می‌بایست باز باشند.

صبور با اشاره به ساعت ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، افزود: داروخانه‌ای که در حومه تهران است، اما منزل داروساز یا پرسنل در مرکز شهر است، قطعاً با جریمه مواجه می‌شوند.

نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران، ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا مشکلاتی برای حضور پرسنل داروخانه‌ها ایجاد شود و همین مسئله در روند خدمات رسانی به مردم و بیماران، اختلال ایجاد می‌کند.

نظر شما