شناسهٔ خبر: 166650 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

میرتاج‌الدینی:‌ دولت باید قانون یارانه کالایی برای 60 میلیون نفر را اجرایی کند/مجلس و دولت در هدف مشترک هستند

میر تاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس مبنی بر تامین کالاهای اساسی یا همان یارانه کالایی اکنون تبدیل به قانون شده و قانون نیز لازم الاجرا است و دولت باید آن را اجرایی کند.

به گزارش «نماینده» سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره  قانون تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: ما در این قانون تلاش کردیم که از اقشار مختلف جامعه در این وضعیت دشوار اقتصادی قرار دارند، حمایت کنیم.

وی افزود: برخی از اقشار جامعه، دارای درآمدهای ثابت هستند اما هزینه‌های زندگی چند برابر شده است بنابراین برای حمایت معیشتی از آنان طرح تأمین کالاهای اساسی را در مجلس تصویب کردیم که با تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد. 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به گفت و شنود ها در کمیسیون متبوعش درباره طرح یارانه کالایی با حضور نمایندگان دولت، تصریح کرد: ما در جلسات کمیسیون برای بررسی این طرح نیز جامعه هدف را ۶۰ میلیون تعیین کرده بودیم که دولت بر ۲۰ میلیون تاکید داشت.

میرتاج الدینی تاکید کرد: اینکه الان دولت اعلام کرد که می‌خواهد به ۳۰ میلیون نفر از اقشار ضعیف جامعه تا آخر سال ۱۰۰ هزار تومان یارانه بدهد امر مبارکی است و ما از آن استقبال می‌کنیم. اینکه طرح مجلس (قانون تامین کالاهای اساسی) باعث شد که دولت اقشار ضعیف جامعه را تحت حمایت قرار دهد، ما را خرسند می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت در هدف مشترک هستند، اذعان کرد: دولت به جای اینکه با مجلس هماهنگ شود و کار را بزرگتر ببیند، فقط یک گوشه کار را گرفت. دولت برای طرح مجلس (قانون تامین کالاهای اساسی) همواره تاکید داشت که منابع مالی ندارد پس برای واریز صد هزار تومان برای ۳۰ میلیون نفر از کجا منابع آورد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر بودجه به دولت این مجوز را داده که برای یارانه به اقشار مستضعف این مبلغ را پرداخت کند که حرفی نیست اما اگر مجوزی در بودجه وجود نداشته باشد دولت باید از مجلس مجوز بگیرد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: ما در قانون تامین کالاهای اساسی علاوه بر تامین کالای ۳۰ میلیون ایرانی اقشار متوسط جامعه همچون کارگران و کارمندانی که حقوق بالایی ندارند را دیده‌ایم، البته مصوبه مجلس اکنون تبدیل به قانون شده و قانون نیز لازم الاجرا است.

نظر شما