شناسهٔ خبر: 166649 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تصویب نحوه جایابی نمایندگان دور دوم مجلس در کمیسیون های تخصصی

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس از مصوبه این کمیسیون برای نمایندگان دور دوم خبر داد و گفت: طبق این مصوبه چنانچه نمایندگان دور دوم امتیاز لازم برای عضویت در کمیسیون را داشته باشند و سقف آن کمیسیون پر شده باشد، به اندازه ۲ نفر تعداد اعضای آن کمیسیون افزایش می‌یابد.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح دو فوریتی جایابی و عضویت نمایندگان دور دوم انتخابات مجلس در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون چنانچه نمایندگان دور دوم و نیز میان‌دوره‌ای امتیاز لازم را برای عضویت در یک کمیسیون داشته باشند و سقف عضویت در آن کمیسیون پر شده باشد، با تصویب هیأت مشترک هیأت رئیسه و رؤسای شعب تعداد اعضای آن کمیسیون تا ۲ نفر افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس اظهار داشت: این مصوبه علاوه بر نمایندگان دور دوم شامل نمایندگان میان دوره‌ای نیز می‌شود و در مورد آنها نیز صدق می‌کند.

محمودی خاطرنشان کرد: البته ما ۷ کمیسیون داریم که تعداد آنها حتی به حدنصاب ۲۳ نفر هم نرسیده که از جمله آن می‌توان به کمیسیون قضایی و فرهنگی اشاره کرد، اما کمیسیون‌هایی مثل بودجه و امنیت ملی، حدنصابشان پر شده است.

نظر شما