شناسهٔ خبر: 166626 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توضیحات وزیر صمت درباره گرانی مرغ و گوشت

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلایل افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش«نماینده»، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز سوالات نمایندگان بررسی و توضیحات لازم ارائه شد؛ همکاری مناسبی میان کمیسیون صنایع و وزارت صمت در حوزه خودرو، فولاد و معادن وجود دارد که موجب اتفاقات خوب در این حوزه‌ها شده است.

وی درباره تعیین تکلیف معادن حبس شده، افزود: براساس تصمیم اخذ شده مقرر است، افرادی که پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مجوز اکتشاف داشتند اما معادن را بلااستفاده رها کرده‌اند، حداکثر 3 ماه فرصت داشته باشند تا معادن را فعال کنند، در حال حاضر 2 ماه از این مهلت زمانی گذشته و در صورتی که در یک ماه آینده معادن فعال نشود، به مزایده گذاشته و به افراد دارای اهلیت واگذار می‌شود.  

مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است

رزم حسینی درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ با وجود ترخیص نهاده‌های دامی و کالاها از گمرکات و بنادر، اضافه کرد: براساس تقسیم وظایفی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته، مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه تاکنون ۱/۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، افزود: در مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وجود داشت که با توجه به دستور رئیس جمهور و بازدید بنده به سرعت در حال ترخیص است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای ترخیص شده تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که این وزارتخانه باید از طریق سامانه بازارگاه توزیع کند.

مقاومت ستاد تنظیم بازار در برابر درخواست وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت کالاها

وی با بیان اینکه هرچند وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بود اما ستاد تنظیم بازار در برابر آن مقاومت کرد، ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه شود که اگر تولیدکنندگان نتوانند به تولید خود ادامه دهند ناچارند واحدهای تولیدی دام و طیور را تعطیل کنند؛ اقدامات ما باید به گونه‌ای تنظیم شود که از یک سو تولیدکنندگان امکان ادامه تولید داشته باشند و از سوی دیگر قیمت در بازار داخل متعادل باشد.

رزم حسینی درباره قاچاق سیگار، تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول کنترل قاچاق در کشور است و وزارت صمت تنها یک عضو این ستاد است؛ آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در حوزه تولید داخل است که خوشبختانه برای افزایش تولید داخل اقدام کرده‌ایم.

نظر شما