شناسهٔ خبر: 166617 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاهش ۳۰ درصدی آمار مسافران مترو با اجرای محدودیت‌ها

مترو مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از کاهش ۳۰ درصدی آمار مسافران مترو پایتخت با اجرای محدودیت‌های مربو ط به کرونا طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش «نماینده»، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، درباره آمار مسافران پایتخت با توجه به اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا اظهار داشت: بر اساس تصاویری که در دوربین‌های مترو ثبت شده آمار مسافران نسبت به قبل از اجرای محدودیت‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته ‌آمار مسافران طی دو روز گذشته به حدود ۵۰۰ تا ۵۴۰ هزار نفر رسیده که در هفته‌های پیش، این آمار تا حدود ۷۷۰ هزار نفر بود و می‌توان گفت که با اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا آمار مسافران مترو ۳۰ درصد کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: کاهش آمار مسافران در حالی است که سرفاصله حرکت قطارها هیچ تغییری نکرده و مشابه قبل خدمت‌رسانی به مسافران مترو ادامه دارد و باید توجه داشت که مراجعات مسافران به مترو مسأله فاصله اجتماعی را تعیین می‌کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: سال گذشته با ظرفیت کنونی مترو روزانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر جابه‌جا می‌شدند که نسبت به امسال با کاهش ۳.۵ برابری مسافر و درآمد در مترو مواجه بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از ایستگاه‌های تقاطعی به ویژه ایستگاه صادقیه همیشه با ازدحام مسافر مواجه هستیم و حتی در خلوت‌ترین روزهای سال مسافر در این ایستگاه زیاد است چرا که قطارهای خط ۵ زمانی که وارد ایستگاه صادقیه می‌شوند دارای مسافران زیادی است.

نظر شما