شناسهٔ خبر: 166609 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بی برنامگی دولت آشفتگی اقتصادی را تشدید می کند

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس از افزایش قیمت یکباره ۲۰قلم کالای مورد نیاز مردم در ستاد تنظیم بازار انتقاد کرد.

 به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش چندبن باره قیمت لبنیات در روزهای گذشته، گفت: با افزایش یکباره قیمت کالاهای پر مصرف مردم مانند کره و لبنیات شوک قیمتی جدیدی به بازار وارد می شود.

وی با نکوهش عدم هم راستایی برنامه ها و سیاستهای تنطیمی دولت در حوزه اقتصاد، افزود: بی برنامگی وبی عملی دولت در حوزه اقتصاد به بهم ریختگی سامانه های تصمیم سازی و مدیریت بهینه امور منجر می شود.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: نقص کلی در حوزه اقتصاد کشور ضعف تیم اقتصادی دولت و فقدان مبانی ایدئولوژی در این حوزه است . وابستگی شدید کشور به واردات و بی توجهی به مولفه های اقتصاد مقاومتی رویکرد ضد توسعه ای است که باید متوقف شود.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر اهمیت همپوشانی سیاستهای اقتصادی دولت در قبال مردم گفت: دولت در تصمیم سازیهای راهبردی نباید بگونه ای عمل کند که منافع عمومی مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه آسیب ببیند.

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین از کم تحرکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان انتقاد کردو افزود: رویکرد این سازمان در اذهان عمومی مردم منفعلانه و غیر قابل قبول است چراکه فلسفه حضورش در قبال گرانیها زیر سئوال رفت.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به مولفه های اساسی حکمرانی از سوی دولت خاطر نشان کرد: انسجام دولت در تصمیم سازیهای راهبردی در حوزه اقتصاد ملی مبتنی بر الزامات وبایدها نیست و رویکرد دستگاههای دولتی نیازمند تغییر است.

کریمی فیروزجایی بااشاره به نقش مجلس در این ارتباط گفت: کمیسیونهای اقتصادی و برنامه وبودجه مجلس با رصد دقیق برنامه ها و سیاستهای تنطیمی دولت در حوزه اقتصاد رفع فشار از روی مردم را عملیاتی می کنند.

دبیر هیات رئیسه مجلس تصویب پرداخت یارانه 120 هزارتومانی به دهک های پایین را نشانه عزم قاطع مجلس در این ارتباط دانست و عنوان کرد: مجلس در حوزه ساماندهی معیشت و اقتصاد دنبال طرح اساسی و پایه ای است که بعد از تنظیم و تدوین اطلاع رسانی خواهد شد.

وی  با انتقاد از رئیس سازمان برنامه و بودجه که با نامه نگاری به دنبال زیر سئوال بردن اقدامات موثر حمایتی مجلس است، افزود: دفاع مستدل و منطقی رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبات و رویکردهای خانه ملت در ساماندهی اوضاع اقتصادی جای تقدیر دارد. عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: نمایندگان خانه ملت در شرایط دشوار اقتصادی با اتخاذ سیاستهای اصولی و برنامه های مدون در کنار مردم خواهند بود.

نظر شما