شناسهٔ خبر: 166603 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راه‌اندازی اداره کل سلامت و ایمنی در شهرداری تهران

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران برای موضوع ایمنی متولی ندارد، گفت: راه اندازی اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست نتایج مثبتی خواهد داشت.

به گزارش «نماینده» یک فوریت ایجاد اداره‌کل سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهر تهران امروز در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.  

زهرا صدراعظم نوری در دفاع از تصویب یک فوریت این اداره‌کل گفت: ‌مبحث ایمنی یکی از موضوعات مهم در همه کلان‌شهرها است و براساس قانون، دستگاه‌ها موظف هستند واحد اداره‌کل سلامت، ایمنی و محیط زیست را راه‌اندازی کنند.  

وی افزود: در سال ۱۳۰۳ چند ایستگاه آتش‌نشانی در تهران راه‌اندازی شد و تا سال ۱۳۷۰ طی بیش از ۶۷ سال یک کمیته شهر سالم تشکیل شد و خبری از اداره‌کل سلامت و ایمنی در شهرداری نبوده است. این در حالی است که این اداره‌کل در بسیاری از کشورها از سال ۱۸۰۰ میلادی زیرساخت‌های مختلفی در جهان برای حفظ ایمنی شکل گرفت.  

نوری با بیان اینکه ایمنی در پایتخت متولی ندارد، گفت: این مسئله سبب وقوع دردسرهای ناشی از حوادث متعدد خواهد شد و گرفتاری‌های زیادی ایجاد می‌کند.  

وی بیان داشت: شهرداری تهران دارای حوادث‌های شغلی زیادی است که طی سال‌های گذشته ۳۳ مرگ ناشی از این قضیه گزارش شده است.  

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: به نظرم تشکیل این اداره‌کل نه تنها یک فوریت بلکه نیاز به دوفوریت تصویب داشت، چرا که می‌تواند نتایج بسیار مؤثر و زیرساختی و زیربنایی جهت مقابله با حوادث به همراه داشته باشد.  

سرانجام یک فوریت راه‌اندازی اداره‌کل سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهرداری تهران با رأی اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.

نظر شما