شناسهٔ خبر: 166598 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

همتی هیچ پاسخی به نامه مجلس درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نداده است

عبدالناصر همتی نماینده اراک در مجلس گفت: ۲ بار به شخص رئیس کل بانک مرکزی نامه ارسال کردیم و از وی خواستیم تا در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملا شفاف اعلام کند که وی به هر دو نامه مجلس هیچ پاسخی نداد.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکری با استناد به بند ۲۲ آئین نامه داخلی خطاب به هیات رئیسه مجلس، گفت: هیات رئیسه مجلس وظیفه دارد تا شأن و جایگاه نمایندگان و پارلمان را حفظ کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با توجه به مشکلات ارزی در کشور ۲ بار نامه ای را به شخص همتی رئیس کل بانک مرکزی ارسال کردیم و از وی خواستیم تا در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملا شفاف اعلام کند که این ارزها را به چه کسانی تحویل داده، چه کالاهایی وارد شده و کالاهای وارد شده آیا مناسب مردم بوده و یا اینکه اصلا کالایی وارد شده است یا خیر.

وی تاکید کرد: همتی به هر دو نامه مجلس پاسخی نداد و تنها یک آدم دست چندمی در بانک مرکزی پاسخ نامه مجلس را داده و اعلام کرده که این موارد به صورت شفاف در سامانه بانک مرکزی موجود است و به آن مراجعه کنید اما طی این چند ماه این سامانه بارگذاری نشده و به روز نیست و تنها به ما می گویند از طریق سوال و استیضاح برای برخورد با این موضوع عمل کنید.

آصفری بیان کرد: هیات رئیسه وظیفه دارد شأن و جایگاه مجلس را که مقام معظم رهبری و امام راحل بارها فرمودند که مجلس در رأس امور است، حفظ کنند. اگر هیات رئیسه اجازه داده بود که سوال از رئیس جمهور کلید خورده و آقای روحانی به صحن مجلس آمده و پاسخ نمایندگان را دهد امروز وزرا و مسئولان دولتی اینگونه پاسخ نامه های ما را نمی دادند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این حق نمایندگان است که بتوانند از رئیس جمهور در مجلس سوال خود را بپرسند و روحانی باید با حضور در مجلس به سوالاتی مانند معضل گرانی، تولید، معیشت و ... پاسخ دهد.

وی خطاب به هیات رئیسه تاکید کرد: هیات رئیسه باید آئین نامه داخلی مجلس را رعایت کند و نباید در زمانی که نمایندگان خواهان پرسش از رئیس جمهور هستند از طریق لابی با آقای روحانی این موضوع حل و فصل شود.

در ادامه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: رئیس بانک مرکزی و یا در نهایت معاون پارلمانی وی باید پاسخ نامه نمایندگان مجلس را بدهد و نفر چندم در این موضوع نباید ورود کرده و پاسخ دهد بنابراین حرف شما به حق و درست است.

وی اظهار کرد: دیوان محاسبات در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید ورود کند و از آقایان پورابراهیمی و حاجی بابایی رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه می خواهیم که این سوال شما را که یک بحث ملی و مطالبه عمومی است را پیگیری کرده و از همتی بخواهند تا با حضور در کمیسیون به سوالات شما پاسخ دهند و در صورت عدم اقناع ما طور دیگری به موضوع ورود کنیم.

نظر شما