شناسهٔ خبر: 166597 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

وزیر کشور: مردم همراهی خوبی در اجرای طرح هوشمند محدودسازی داشته‌اند

رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق گزارش‌ها روند اجرای طرح هوشمند محدود سازی در ۲۴ ساعت گذشته موفقیت‌آمیز بوده است. مردم و خصوصاً مشاغل همراهی خوبی در اجرای طرح هوشمند محدود سازی داشته‌اند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی  امروز در حاشیه بازدید از مرکز کنترل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: جان مردم برای ما عزیز است و حتما باید در اجرای طرح هوشمنتد محدود سازی ۱۵ روزه موفق شویم.  

وی ادامه داد: زحمات زیادی برای اجرای این طرح کشیده شده است و این طرح در کنار ۶ قسمت دیگر که شامل انجام تست فراوان روزانه، مشارکت مردمی، غربالگری، قرنطینه پیش می‌رود که الحمدلله از روز گذشته کارها به صورت منسجم و هماهنگ در حال اجراست.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد:  قرارگاه عملیاتی در تهران و سایر استان‌های کشور تشکیل شده تا بر رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی نظارت شود و شاید هم ابهاماتی در زمان اجرا پیش بیاید لذا ضرورت دارد که هر لحظه هماهنگی را بین دستگاه‌های متولی، استان‌ها و شهرستان‌ها برقرار کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.  

رحمانی فضلی  تصریح کرد: طبق گزارش‌ها روند اجرای طرح در ۲۴ ساعت گذشته موفقیت آمیز بوده است و مردم و خصوصا مشاغل همراهی خوبی در اجرای طرح هوشمند محدود سازی داشته اند. از مردم و صاحبان مشاغل تشکر می‌کنم که در این مرحله نیز با دولت همیاری می‌کنند.  

وی با اشاره به لزوم هماهنگی و انسجام در بخش شهرستان‌ها اظهارداشت:  همه باید در سطح استان و شهرستان حرف واحد بزنند؛ حرف واحد همان طرح جامعی است که ارسال شده است و باید اجرا شود، مردم اگر حرف متفاوت بشنوند دچار تردید و ابهام می‌شوند. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بسیج و هلال احمر، استانداران و فرمانداران باید حرف واحد بزنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصناف، وزارت بهداشت و درمان، موظف هستند در بحث مشاغل نظارت و پیگیری مستمر داشته باشند، عنوان کرد: اکثریت مردم با این طرح هماهنگ هستند و استقبال کردند، اقلیتی هستند که به هر دلیلی رعایت نمی‌کنند؛ ما باید منافع جمع را در نظر بگیریم، مصوباتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا برای احرا می‌آید در حکم قانون است و کسانی که تخلف می‌کنند از قانون تمرد کرده اند و خود قانونگذار در اینجا برای اجرای دقیق این مصوبات ضمانت اجرایی قرار داده است و ما باید حتما اعمال کنیم.

وی با اشاره به ورودی خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی توضیح داد: گزارش‌ها مبین این امر است که موارد به خوبی رعایت می‌شود. شب گذشته هم ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ به خوبی انجام شد و انتظار از ناجا این است که دقیق و با تمام توان مانند همیشه پای کار بیاید. ناجا می تواند از بسیج کمک بگیرد. وقتی قانونی تصویب می‌شود نباید اجازه دهیم اقلی که منافع دارند آن را به خطر بیندازند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اهمیت طرح غربالگری محلات و همچنین مشارکت‌های مردمی به فرمانداران بیان داشت: طرح محلات باید به جدیت انجام شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: رهگیری بیماران و کمک‌های معیشتی باید با دقت انجام شود در این موضوع نیز باید اولویت با افراد بیمار باشد و کمک‌ها توسط خیرین، سمن‌ها و تشکل‌های مختلف به موقع به این افراد برسد.  

وی گفت: نباید از ظرفیت صداوسیما غافل شویم. در صدا و سیمای استانی در این دو هفته باید به موضوعاتی پرداخته شود که مردم را پای کار بیاورد.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ورود و خروج شهرها باید کنترل دقیق شود ستاد در فرمانداری‌ها باید روزانه گزارش دهند. موضوع نظارت و اعمال قانون باید جدی باشد البته به هیچ وجه بنا بر این نیست که اصل بر جریمه و مجازات است. اگر بتوانیم با مجازات کم اما به موقع و سریع عمل کنیم حتما قدرت بازدارندگی بالایی خواهد داشت.

وی گفت: روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص تسهیلات به مشاغل و اصناف بحث هایی شد. کمک‌هایی از جمله به تعویق انداختن مالیات و همچنین اعطای تسهیلات یا وام همچنین در خصوص تعویق در سررسید قسط‌ها موضوعاتی مطرح شده است تا با اعمال آن‌ها بتوانیم بخشی از خسارت‌ها و بخشی از مشکلاتی که برای کسبه ایجاد می‌شود را حل کنیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید همه بخش‌های آن باز باشد. آن قسمت‌هایی که مربوط به کالاهای ضروری است مجاز به فعالیت هستند و آن‌ها فقط می‌توانند باز باشند. اگر همه قسمت‌های فروشگاه باز باشند نقض غرض است و تمام غرفه‌هایی که غیر کالای ضروری هستند باید بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری بین بسیج و ناجا جزو مصوبات ستاد است و هر وقت فرمانده نیروی انتظامی تهران اعلام نیاز کند بسیج می‌تواند نیرو در اختیار ناجا قرار دهند، اصلا قرار نیست جلوی ماشین‌ها را بگیریم بلکه یا به وسیله دوربین پلاک خوانی می‌شود و یا در میادین اصلی پلاک‌ها یادداشت می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه  در طرح محله‌محور هم مانند انتخابات باید همه دستگاه‌ها تجهیزات و وسایلی را که در اختیار دارند در اختیار استانداران و فرمانداران قرار دهند تا در اجرای این طرح استفاده شود، گفت: در خصوص مسائل مالی نیز درباره دستمزدها با توافق با بسیج و وزارت بهداشت نظام مالی نوشته شده و هر نوع کاری انجام شود از طریق این طرح حتما پرداخت‌های آن‌ها انجام می‌شود اگر نیروهای رسمی نیز بغیر از ساعات کاری فعالیت کرده‌اند اضافه‌کار پرداخت می‌شود.

نظر شما