شناسهٔ خبر: 166591 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

امنیت در کانادا

امنیت کانادا به عنوان یکی از امن ترین کشور های دنیا برای زندگی شناخته می­شود. ولی با این وجود، رعایت موارد احتیاط در کانادا همچنان اهمیت دارد و شما مثال آن را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت.

کانادا به عنوان یکی از امن ترین کشور های دنیا برای زندگی شناخته می­شود. ولی با این وجود، رعایت موارد احتیاط در کانادا همچنان اهمیت دارد و شما مثال آن را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت.

شرایط اضطراری در کانادا

اگر گرفتار مشکلی شدید و یا شاهد وقوع جرمی بودید، از زنگ زدن به 911 ( همان110) دریغ نکنید.  این یک شماره اصلی برای پلیس، آتش نشانی و اورژانس در سراسر  کانادا است. اگر زبان اول شما انگلیسی نیست، مترجمان این ارگان ها به شما کمک خواهند کرد. اگر از شما سرقت شده است سعی نکنید که بحث یا دعوا اتفاق بی افتد و اگر مورد حمله واقع شدید، فریاد بزنید یا سر و صدا کنید تا توجه ها به شما جلب شود. سعی کنید تا از خود دفاع کنید و حواس مهاجم را پرت کنید تا بتوانید فرار کنید. اگر مهاجم خواستار کیف یا کیف پول شما شد، به جای تحویل کیف پول، آن را پرتاب کنید و خود در جهت مخالف شروع به دویدن کنید.

اگر شما قربانی جرم و جنایتی شدید، هرچند کوچک، آن را به پلیس اطلاع دهید.

ایمنی حمل و نقل در کانادا

قبل از حرکت به سوی مقصد، اطمینان حاصل کنید که با برنامه اتوبوس خود آشنا هستید. به همین تناسب، تاکسی ها هم وسیله خوبی برای برگشت به خانه هستند، مخصوصا زمانی که هوا تاریک و دیر وقت است. همیشه یک شماره آژانس همراه خود داشته باشید.  تمام تاکسی ها باید مانیتور کیلومتر شمار که کرایه را نشان میدهد، داشته باشند. رانندگان در رابطه با هزینه ی کرایه با شما صحبتی نمیکنند. 

در کنار تاکسی های قدیمی, Rideshare در کانادا به اندازه آمریکا رایج است.Uber  می­تواند از معروف ترین این گزینه ها در دنیا باشد.

بسیاری از سیستم های حمل و نقل در کانادا راهکارهای ویژه ای را برای کسانی که به تنهایی در شب رانندگی می­کنند ارایه می­دهد. زمانی که بلیط اتوبوس می­گیرید، از مسیر و مقصد خود و برنامه سفر اتوبوس اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان، صندلی جلو را انتخاب کنید. اگر کسی شما را اذیت کرد از تعویض صندلی خود نگران نباشید و آن را انجام دهید. امنیت و راحتی شما خیلی مهم­تر است تا اینکه گستاخی کسی را نادیده بگیرید.  اگر سفر شما دیر وقت است، از راننده خواهش کنید تا نزدیک به محل مقصد شما را پیاده کند و به همین طریق می توانید مسیر پیاده روی را تا حد ممکن در تاریکی شب کوتاه کنید.

پیاده­روی امن در کانادا

زمانی که تنها پیاده روی می­کنید، نسبت به افراد و اتفاقات اطراف خود آگاه باشید. از گذاشتن هدفون یا استفاده از هر وسیله دیگری که حواس شما را از محیط پرت می­کند، دوری کنید.  البته بعضی از منطقه­ها از دیگر مناطق امنیت بیشتری دارند.  برای پیدا کردن بهترین مسیر پیاده­روی، از دیگران سوال کنید. همیشه در خیابان­های شلوغ پیاده روی کنید، و با دوستانتان هر زمان که ممکن بود، به سفر بروید. از مکان­های خلوت مثل پارک­ها و کوچه­ها امتناع کنید. اما اگر تنها هستید، با اعتماد به نفس راه بروید، مطمئن باشید که راه و مقصد خود را می­دانید.

محوطه دانشگاه های کانادا ، خدماتی مثل، پشتیبانی امن، را برای دانشجویان فراهم کرده است تا برای رفت و آمد در ساعات تاریکی کمک حال دانش جویان باشند. داشتن تعدادی از این سیستم­های خدماتی در گوشی تلفن همراه، به شما توصیه می­شود.

همیشه زمان رفت و برگشت خود را به یک نفر اطلاع بدهید. اگر احساس کردید که تحت تعقیب هستید، مسیر خود را تغییر دهید و به نزدیک ترین مغازه، رستوران یا مکانی عمومی بروید.

مهمانی­ در کانادا

هر گز به کسانی که نمی­شناسید اجازه ی ورود به آپارتمان خود را ندهید. اگر نسبت به نیروهای خدماتی مطمئن نیستید، آن ها را به مدیریت ارجاع دهید. هم­چنین در را برای کسانی که نمی­شناسید هم باز نکنید. البته ممکن است این کار به دور از ادب باشد، اما امنیت شما تا زمانی که در کانادا هستید، امنیت همسایگان یا هم­اتاقی­های شما، بسیار مهم­تر است. همیشه در و پنجره­ها را قفل کنید حتی زمانی که در خانه هستید. هم­چنین قبل از باز کردن در برای کسی، از چشمی در بیرون را نگاه کنید. آشنا بودن با یک سری از همسایگان هم ایده خوبی است، تا در مواقع ضروری بتوانید از آن ها کمک بگیرید.

خدمات مهاجرت به کانادا توسط تراست

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن مراحل مهاجرت به کانادا خود را طی کنید، تراست (trustimm.com) بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند

نظر شما