شناسهٔ خبر: 166573 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وضعیت اتوبوس‌های پایتخت در نخستین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی

استفاده از ماسک در اتوبوس مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توضیحاتی درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت همزمان با آغاز اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا ارائه داد.

به گزارش «نماینده»،محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت طی روز جاری همزمان با آغاز اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا، اظهار داشت:‌دستگاه‌های کارت‌خوان اتوبوسرانی آفلاین است و به صورت لحظه‌ای دسترسی به وضعیت جاری آمار مسافران نداریم، ولی گشت‌های اتوبوسرانی در سطح شهر نیز گزارشی مبنی بر افزایش یا کاهش محسوس مسافران نداشته‌اند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه گشت‌های اتوبوسرانی آمار مسافران تقریبا مشابه روزهای قبل است  البته هنگام وقوع بارندگی‌ها نظم در تردد اتوبوس‌ها  تا حدودی به هم می‌خورد و ممکن است اتوبوس به دلیل ترافیک دیرتر به ایستگاه برسد و این مسأله سبب افزایش آمار مسافر شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان داشت: علیرغم اینکه برخی از مشاغل از امروز غیرفعال شده‌اند و احتمال کاهش آمار مسافران وجود داشت اما از آمار اتوبوس‌های پایتخت کاسته نشده و در سرفاصله حرکت یا تعداد اعزام اتوبوس‌ها تغییری نداشته ایم و مشابه قبل خدمت‌رسانی به مسافران ادامه دارد.

ترفع گفت:‌ شهروندان باید همکاری‌های لازم را در جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند.

وی گفت: پیشنهاد ما جهت رعایت فاصله‌گذاری در اتوبوس‌ها شناور شدن ساعات کار ادارات است وقتی همه کارمندان و نیروهای سازمان‌ها سر ساعت 7 صبح بخواهند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بعدازظهر با پایان ساعات کار ادارات در زمان مشخص سوار اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل عمومی شوند قطعا پیک مسافر ایجاد می‌شود که برای شکستن این پیک، شناور شدن ساعت فعالیت ادارات پیشنهاد می‌شود.

نظر شما