شناسهٔ خبر: 166568 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رشیدی کوچی نماینده مرودشت در حاشیه بازدید از تحریریۀ «نماینده»:

برخی اقدامات روحانی برای این است که بگوید حرف آخر را خودش میزند

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت نماینده مرودشت: روحانی با برخی اقدامات خود قصد دارد اعلام کند که من حرف آخر را میزنم و کسی هم نمی‌تواند با من مقابله کند.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و نماینده مردم مرودشت در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» با اشاره به اهداف گام دوم انقلاب و موضوع جوانگرایی، اظهار داشت: امروز در مجلس یازدهم آنچه که بنده شاهد هستم این است که اغلب طرح‌های مفید که دغدغه امروز جامعه ما هست و می‌تواند برای جامعه امروز مفید باشد  توسط همین جوانان راهیافته به مجلس یازدهم مطرح می‌شود.

وی در ادامه به طرح یک فوریتی خود برای ممنوعیت خروج مسئولین طراز اول از کشور بعد از اتمام دوره خدمت اشاره کرد و گفت: این همان دغدغه مردم است که معتقد هستند چرا مسئولین  و فرزندان آنها بعد از پایان دوره خدمت خارج از کشور زندگی می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی به عملکرد مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: مردم گمان می کنند مجلس تاکنون هیچ اقدامی در راستای حل مشکلات انجام نداده، اما این درست نیست؛ زیرا ابزارهای قانونی در این بازۀ زمانی پاسخگو نیست.

رشیدی ادامه داد: به عنوان مثال موضوع استیضاح مطرح شد و اغلب نمایندگان معتقد هستند که روحانی توانایی لازم برای انجام کار را ندارد، یا قصد کار کردن را ندارد؛ در موضوع استیضاح بحث بر سر این بود که ماندن روحانی بیشتر به مملکت آسیب می‌زند یا رفتن او؛ بحث استیضاح بر سر این نبود که روحانی توانایی دارد یا خیر.

وی افزود: بنده معتقد بودم مجلس باید از این ابزار استفاده کند؛ در حال حاضر که برخی دولتمردان خیالشان از بابت استیضاح راحت شده لحن صحبت کردنشان نسبت به آن دوران تغییر کرده و کار به جایی رسیده که دولت دستور تعطیلی مجلس را می‌دهد.

نماینده مردم مرودشت با انتقاد از برخی رفتارهای دولت، تصریح کرد: در ماجرای تصویب بسته معیشتی، دولت اعلام کرد برای ما بار مالی دارد، اما خود همین دولت آن طرح را به روش دیگر تصویب و اعلام کرد که به هر ایرانی ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

رشیدی با انتقاد از نحوه تعطیلی کرونایی کشور، گفت: اکثر مسئولین و به خصوص نمایندگان به تعطیلی دوهفته ای تاکید داشتند، اما روحانی ابتدا موافقت نکرد، ولی چند روز بعد تعطیلی کشور را مطرح و مصوب می‌کند. روحانی با این اقدامات قصد دارد اعلام کند که من حرف آخر را میزنم و کسی هم نمی‌تواند با من مقابله کند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس تصریح کرد: ما باید طبق فرمایش رهبری مبنی بر اینکه آمریکا در حال فروپاشی است بر روی این مهم سرمایه گذاری کنیم و همه مسئولین جامعه را نسبت به این موضوع آگاه سازی کنند.

رشیدی تصریح کرد: جریان غرب گرای داخلی روی قدرت آمریکا مانور می‌دهد و دنبال جمع کردن رای است. این جریان معتقد هستند که باید با آمریکا مصالحه کنیم و قرارداد ببندیم تا قیمت دلار پایین بیاید و حالا که دلار قیمتش پایین آمد اقتصاد نیز درست خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز جریان انقلابی باید فروپاشی آمریکا را به یک کلیدواژه تبدیل کند، و واقعیات‌های امروز آمریکا را به مردم بشناسانیم که مردم آگاه شوند آمریکا دیگر قدرت جهان نیست.

نماینده مردم مرودشت در مجلس پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در کمیسیون شوراها در مورد نحوه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ موضوعی مطرح شده است؟،گفت: تاکنون صحبتی در مورد نحوه برگزاری انتخابات در ایام کرونا نشده است.

رشیدی ادامه داد: برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور است و اگر قرار باشد سازوکاری هم اندیشیده شود وزارت کشور و شورای متولی و مسئول اصلی نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی در مورد سازکار نحوه برگزاری انتخابات شوراها نیز مسئول اصلی نحوه برگزاری انتخابات را وزارت کشور دانست و تاکید کرد: در انتخابات شوراها مجلس فقط ناظر است و می تواند فقط پیشنهاد دهد.

[مصاحبه کننده: علیرضا رحمانی]

نظر شما