شناسهٔ خبر: 166566 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران با درخواست رسمی به کمک ملت عراق رفت/ تروریست‌های داعش دست‌پرورده کاخ سفید هستند

مهدی اسماعیلی عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس گفت: ایران در مبارزه با داعش بنا به درخواست رسمی عراق به کمک ملت آن کشور رفت و سبب شکست دسیسه آمریکا برای تجزیه شد.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در واکنش به اظهارات فرمانده نظامیان آمریکایی مبنی بر اینکه حضورشان در عراق موجب کاهش حملات ایران و داعش شده است، گفت: آمریکایی ها خوی استکباری و ظالمانه دارند از این رو ویژگی های این چنینی خود را  در ابعاد مختلف نشان می دهند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که ایران اسلامی در مقابل خوی استکباری آمریکا ایستاده است، از این رو آنها تلاش می کنند با طرح چنین سخنانی اذهان عمومی را فریب دهند و کشورمان را به عنوان کشور تنش زا در منطقه معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره خواستار صلح و ثبات در جهان خصوصا منطقه بوده است، ادامه داد: در این میان کشور عراق تحت هجوم آمریکایی ها و داعشی ها قرار گرفت که بیانگر خوی استکباری و تنش آفرینی کاخ سفید است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه طبق اظهارات مقامات کاخ سفید، داعش از سوی ایالات متحده شکل گرفته است، افزود: در واقع نظامیان آمریکایی برای حضور در کشورهای منطقه ابتدا اقدام به تنش آفرینی از طرق مختلف مانند ایجاد گروه های تروریستی می کنند که داعش مصداق بارز آن بشمار می رود.

اسماعیلی تصریح کرد: ایران اسلامی با عراق دارای اشتراکات زیادی است از این رو امنیت این کشور نیز برای کشورمان مهم محسوب می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران در مبارزه با داعش بنا به درخواست رسمی عراق به کمک ملت آن کشور رفت و سبب شکست دسیسه ایالات متحده برای تجزیه این کشور شد؛ بنابراین مشاهده می شود مقامات آمریکایی با طرح چنین سخنانی می خواهند ایران را عامل بی ثباتی در منطقه عنوان کنند.

نظر شما