شناسهٔ خبر: 166564 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ناقضان اصلی برجام مدعی عدم اجرای تعهدات ازسوی ایران هستند

فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است کسانی که خود به تعهداتشان در برجام پایبند نبوده‌اند حق اظهار نظر درباره نقض برجام علیه ایران را ندارند.

به گزارش «نماینده» محمد حسین فرهنگی در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپایی که مدعی نقض جدی برجام از سوی ایران شده است، گفت: کسانی که به تعهد خود وفا نکرده و از آن تخلف کرده اند حق اظهار چنین مطالبی علیه ایران را ندارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام شاهد تخلف اروپایی ها از بندهای این توافقنامه هسته ای بودیم که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نماندند در حالی که جمهوری اسلامی تمام تعهدات خود را اجرا کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: هرگونه اتفاق و قرار جدید منوط به شرایط جدید و تصمیماتی است که ابتدای باید طرف مقابل در آنها پیش قدم باشد و جمهوری اسلامی در این راستا به عنوان نفر نخست، هیچ گام رو به جلویی در این خصوص بر نمی‌دارد.

فرهنگی همچنین با تأکید بر ضرورت پاسخگویی اعضای  ۱+۵ عنوان کرد: وزارت خارجه باید ادعاها و عملکرد اروپایی ها را به صورت دقیق رصد کرده و پاسخ مقتضی را به آنها بدهد.

سازمان ملل از چارچوب اهداف خود خارج شده است

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان نیز درباره قطعنامه حقوق بشری که علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: شورای حقوق بشر تبدیل به ابزار سیاسی شده که تمام مسائل جهان را رها و روی جمهوری اسلامی ایران، آن هم بر اساس اطلاعات دشمنانمان تمرکز کرده و در واقع از چارچوب اهداف سازمان ملل خارج شده است.

به گزارش خانه ملت،  سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه مدعی شده اند علیرغم تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت کشورهای اروپایی، ایران یک سال و نیم است که مرتکب اقدامات متعددی در نقض جدی تعهدات هسته‌ای خود شده و ما کماکان به شدت از اقدامات ایران که در حال تهی کردن توافق از مزایای اصلی آن در زمینه منع اشاعه است نگرانیم.

نظر شما