شناسهٔ خبر: 166537 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شورای امنیت سازمان ملل تحت سیطره امپریالیسم است/ سازمان ملل باید منافع ملت‌ها را تامین کند

احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل و دیگر نهادهای مرتبط در اختیار چند کشور قرار گرفته‌اند و در راستای منافع خود از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش «نماینده» محمود احمدی بیغش با اشاره به اینکه نهادهای سازمان ملل متحد دستاویز کشورهای قدرتمند شده‌اند، اظهار کرد: سازمان ملل شمشیر برنده‌ای در دست برخی از کشورهای اروپایی و امثالهم بوده که این موضوع ظلم فاحشی در حق ۲۰۰ کشور دیگر دنیا خواهد بود، چرا که از حقی در آن سازمان بهره‌مند نیستند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: باید همگان بدانند که از ساختار سازمان ملل متحد به صورت عادلانه استفاده شود تا همه کشورها بهره لازم را ببرند و به نفع ملت‌های خود استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر ساختار شورای امنیت سازمان ملل دستخوش تغییراتی در راستای منافع ملت‌ها شود کار ارزشمندی بوده که همه دنیا آن را تایید خواهند کرد؛ اگر چه برخی از کشورهای اروپایی و امثالهم که خود را ابرقدرت می‌دانند هیچ‌گاه زیر بار تغییر و تحولات در سازمان ملل نخواهند رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظلم‌هایی که از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه نسبت به دیگر کشورها می‌شود همگی به دلیل این بوده که نهادهای سازمان ملل را تحت سیطره خود قرار دادند و از امتیازات شورای امنیت در جهت منافعشان استفاده می‌کنند؛ لذا هیچگاه حاضر نیستند که این اختیارات را از دست بدهند.

احمدی بیغش تصریح کرد: اگر تحول در شورای امنیت سازمان صورت بگیرد یک اقدام بسیار مهمی بوده که جمهوری اسلامی هم باید به سهم خودش در این زمینه فعال شود تا کشورهای قدرتمند وادار به پذیرش چنین موضوعی شوند

نظر شما