شناسهٔ خبر: 166536 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت هیچ برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات در شرایط شیوع کرونا ندارد

آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: با توجه به اینکه تا الان از سوی دولت تمهیداتی برای برگزاری انتخابات درشرایط کرونا اتخاذ نشده،مجلس به این موضوع ورود کند.

به گزارش «نماینده» احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی اسلامی به شرایط برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در صورت استمرار کرونا اشاره کرد و گفت: باید پیش بینی‌هایی از سوی قوه مجریه برای برگزاری انتخابات در شرایط  کرونایی اندیشیده شود و البته شورای نگهبان نیز بایستی به چنین موضوعی ورود داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر باید تمهیدات لازم در رابطه با انتخابات در شرایط کرونایی اتخاذ شود که در حقیقت نیز می‌توان از فضای الکترونیکی بهره لازم را برد و در کشورهای پیشرفته هم انتخابات در شرایط شیوع کرونا به همین صورت انجام گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت هیچ تدبیری در زمینه برگزاری انتخابات در شرایط کرونا نداشته و حداقل در رسانه‌ها نیز چنین موضوعی مطرح نشده که جای بسیار تامل دارد و البته نگران کنند هم بوده است.

وی اظهار کرد: اگر شیوع ویروس کرونا استمرار داشته باشد باید همه اقتضائات در این رابطه در نظر گرفته شوند و مردم را با چنین انتخاباتی آشنا کنیم که این نیز مسلزم آموزش کافی است و بایستی ازطریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

آزادیخواه در پایان گفت: براساس اصل ۷۹ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی مسئول تمشیت شرایط اضطراری کشور است و به دلیل اینکه دولت تا الان به موضوع انتخابات در شرایط کرونایی ورود نکرده است و یا حداقل سیگنال‌هایی در خصوص چنین موضوعی دریافت نشده باید مجلس در این رابطه ورود جدی داشته باشد چرا که انتخابات برای نظام ما از ارزش بسیار والایی برخوردار است

نظر شما