شناسهٔ خبر: 166499 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت موظف است لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ۱۵ آذرماه به مجلس تقدیم کند

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت موظف است لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ۱۵ آذرماه به مجلس تقدیم کند لذا ضرورتی برای ارائه لایحه در تاریخ ۱۲ آذرماه وجود ندارد.

به گزارش«نماینده» محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح طرح کلی احکام بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این طرح در جلسات مختلف کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه نیز در طول این مدت اقداماتی را انجام داده و مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار، بررسی طرح مذکور را در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار داد.

وی افزود: مجلس با توجه به تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت و زمان ارائه آن به مجلس یعنی ۱۵ آذرماه گام اول اصلاح ساختار بودجه را برای تنظیم بودجه سال آتی برداشت تا بودجه ریزی را به اهداف و سیاست های کلان نزدیک کند. دولت و سازمان برنامه و بودجه در جریان این طرح هستند، امیدواریم در حد بالا در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ موضوعات این طرح را اعمال کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم تصریح کرد: ما انتظار داریم قبل از نهایی شدن و ابلاغ طرح به دولت، سازمان برنامه و بودجه در حد مقدورات این موضوعات را در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گیرد. اصلاحاتی نیز در جزئیات شاید لازم باشد که بعد از تصویب کلیات در شور دوم به آنها پرداخته می شود.

مفتح در ادامه یادآور شد: نظر مخالفان کلیات این طرح نیز ناظر بر موافقت آن ها با اصلاح ساختار بودجه است، تحقق فرمایش رهبری در این خصوص در مرحله نخست به مجلس برمی گردد و ما باید قوانینی را تصویب کنیم تا اصلاح ساختار بودجه محقق شود. برهمین اساس در گام نخست اصلاحاتی را برای بودجه ریزی سال ۱۴۰۰ عنوان کردیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به مخالفت دولت با طرح نمایندگان، گفت: ما مدت هاست با دولت در کمیته به صورت هماهنگ به بررسی طرح پرداخته ایم و دولت با تک تک احکام مندرج در این طرح موافقت کرده است. از سوی دیگر دولت موظف است لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ۱۵ آذرماه به مجلس تقدیم کند لذا ضرورتی برای ارائه لایحه در تاریخ ۱۲ آذرماه وجود ندارد.

وی یادآور شد: ما همچنین نامه ای را به دولت در راستای همکاری داده ایم که این احکام را در جریان تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ ببینند از سوی دیگر آقای نوبخت ضمن حضور در کمیسیون برنامه و بودجه موافقت خود را با اعمال این احکام در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام کردند بنابراین دلیل مخالفت دولت در صحن علنی با این طرح مشخص نیست.

نظر شما