شناسهٔ خبر: 166475 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

از سیاسی‌کردن آموزش و پرورش پرهیز شود

مدرسه نماینده مردم بیرجند در مجلس با انتقاد از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مناطق کشور گفت: باید مراقب اجرای چنین طرح‌هایی باشیم و به فکر علاج واقعه، قبل از وقوع بود.

به گزارش «نماینده» حسین خسروی اسفزار نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس و مدیر آموزش و پرورش بیرجند، گفت: طرح لاله‌های روشن دانش‌آموزی که قرار است در قالب یادواره شهدا برگزار شود، طرح بسیار خوبی است که اگر امکانات مهیا می‌بود و برنامه‌ریزی‌های بیشتری در این خصوص انجام می‌شد تا دانش‌آموزان بهتر و بیشتر با شهدا آشنا شوند، بهتر بود.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی، افزود: تحصیل دانش آموزان دختر و پسر به صورت مختلط در برخی نقاط، بسیار نامناسب و یک آسیب است که امیدواریم با تامین فضای آموزشی، این مشکل برطرف شود.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید برای پیشرفت، مباحث اصولگرا و اصلاح‌طلب را کنار بگذاریم، در این مورد هم به استاندار جدید تاکید کردم که بر اساس فرمایش پیغمبر اکرم(ص)؛ بدترین انسان کسی است که دین خود را به دنیای خود بفروشد.

خسروی تصریح کرد: محورهای ما در جامعه قانون اساسی، مقام معظم رهبری و وصیت نامه امام خمینی(ره) است که باید اقدامات و رفتار ما بر این اساس و محورها باشد.

مراقب اجرای سند ۲۰۳۰ باشیم

وی در تذکری در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مناطق کشور تصریح کرد: باید مراقب اجرای چنین طرح‌هایی باشیم و به فکر علاج واقعه؛ قبل از وقوع بود.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش، بیان کرد: باید این توصیه ها مورد توجه قرار گیرد و به ورزش و تحصیل دانش‌آموزان اهمیت داده شود.

از سیاسی‌کردن آموزش و پرورش پرهیز شود

خسروی همچنین بر پرهیز از سیاسی کردن آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این به این معنی نیست که فضای مدارس طوری باشد که مثلا دانش آموزان اسم رئیس جمهور آمریکا را هم ندانند، بلکه به معنای این است که دانش‌آموزان به یک خط و دیدگاه خاص سیاسی سوق داده نشوند.

وی همچنین با اشاره به اجرای روند تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد، گفت: در این خصوص از لحاظ کمی و پیگیری برای خرید تبلت یا گوشی برای دانش آموزان نیازمند و همچنین از نظر فنی و عدم آنتن دهی شبکه در برخی از مناطق و روستاهای استان، پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

خسروی با اشاره به ناامن بودن فضای مجازی و شبکه اینترنت، یادآور شد: امیدواریم با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، این نگرانی ها برطرف شود؛ به گفته یکی از دوستان، برای استفاده از اینترنت پاک، ۲۹۰ قانون وجود دارد، اما اکنون در فضای مجازی چه خبر است؟ آیا ما هم حداقل ۲۹ قانون داریم؟ اگر قانون داریم؛ چرا اجرا نمی شود؟ در این خصوص باید بازرسی‌های میدانی انجام شود

نظر شما