شناسهٔ خبر: 166468 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برخی می‌خواهند تامین منابع کالاهای اساسی را به حقوق بازنشستگان گره بزنند

نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: برخی می‌خواهند درخواست مجلس در زمینه تأمین منابع کالاهای اساسی را به حقوق بازنشستگان گره بزنند.

به گزارش «نماینده»، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ، با تأکید بر اینکه مجلس تصمیمی برای کاهش حقوق بازنشستگان ندارد، گفت: برخی می‌خواهند درخواست مجلس در زمینه تأمین منابع کالاهای اساسی را به حقوق بازنشستگان گره بزنند، در صورتیکه ما با این موضوع مخالفیم و باید بر اساس برنامه ششم توسعه، شرایط بازنشستگان معادل ۹۰ درصد شاغلان بهبود یابد.

او یادآور شد: مجلس گله‌ دارد که دولت در مواردی که اراده کرده است،  بودجه را تخصیص داده، اما برای سه نوبت تأمین کالای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر مسائلی ایجاد می‌کند.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه دولت بودجه امسال را با کسری ارائه کرد، گفت: دولت ثروتمند است و با ورود در مسائلی می‌تواند کسری‌ها را جبران کند، البته در مسائلی مانند فروش نفت روزانه ابهام‌‎هایی وجود دارد. عده‌ای می‌گویند ۷۰۰ هزار بشکه، رویترز بیش از این را هم اعلام کرده بود. فروش نفت برای نمایندگان مجلس باید شفاف باشد؛ اگر برای اعضای کمیسیون برنامه و بودجه معلوم نباشد، چه فایده‌ای دارد؟عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار کرد: در مقاطعی زمانی، دلار تا حدود ۲۵ هزار تومان فروخته شد و این‌گونه اتفاق‌ها تأثیرهایی هم دارد. به علاوه وقتی دولت بودجه را با کسری ارائه می‌دهد، برای آینده دست خود را برای تخصیص بودجه در بعضی حوزه‌ها باز می‌گذارد. در برخی سفرهای استانی آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم  ۱۰۰ درصد تخصیص اجرایی می‌شود.

نظر شما