شناسهٔ خبر: 166455 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

دولت از اول مخالف حضور مجلس در مسئله خصوصی سازی‌ها بود

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نمی‌توان عزل رئیس سازمان خصوصی سازی را نیت خوانی کرد، اما دولت از همان ابتدا موافق حضور مجلس و به خصوص کمیسیون اصل ۹۰ به مسئله خصوصی سازی‌ها نبود.

به گزارش «نماینده»، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، درباره عزل رئیس سازمان خصوصی سازی، اظهار کرد: دولت شاید این احساس را دارد که با جابه جایی یک مدیر می‌تواند مسئله و مشکلات را به صفر برساند.


وی ادامه داد: نمایندگان مجلس درحال بررسی رفتار سازمان خصوصی سازی در مسائل خصوصی سازی شرکت‌ها هستند که این مورد تاثیری در تعویض مدیران ندارد.


رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مجلس هم در بحث رفتار سازمان و هم در بحث مدیران متخلف ورود پیدا کرده است، گفت: نمی‌توان عزل رئیس سازمان خصوصی سازی را نیت خوانی کرد، اما دولت از همان ابتدا موافق حضور مجلس و به خصوص کمیسیون اصل ۹۰ به مسئله خصوصی سازی‌ها نبود


پژمانفر تصریح کرد: وظیفه ذاتی مجلس و مخصوصاً کمیسیون اصل ۹۰ این است که به موضوعات تخلفی ورود کند و تا به نتیجه رسیدن آن پیگیر آن موضوع باشد.


وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با شرکت‌های خصوصی سازی شده از سازمان مربوطه گزارش‌هایی درخواست کرده است، گفت: سازمان خصوصی سازی متاسفانه در ارائه گزارش‌ها به مجلس تعلل‌هایی داشته، اما حتماً کمیسیون با اینگونه رفتارها برخورد قانونی با توجه به ظرفیت های کمیسیون اصل ۹۰ با سازمان خصوصی سازی خواهد داشت.


رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به این سؤال که آیا عزل رئیس سازمان خصوصی سازی مرتبط با استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی است؟ بیان کرد: دوباره تکرار می‌کنم که بنده در این رابطه نیت خوانی نمی‌کنم و علت عزل رئیس سازمان خصوصی ساز هم مشخص نیست، اما بنده در این شرایط، استیضاح وزیر اقتصاد را به صلاح نمی‌دانم.

نظر شما