شناسهٔ خبر: 166452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جمهوری خواه و دموکرات برای ما تفاوتی ندارد

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ، گفت: در استراتژی کلی آمریکا رویکرد دموکرات ها و جمهوری خواه ها در ارتباط با ایران تفاوتی ندارد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد تفاوت های جو بایدن و دونالد ترامپ گفت: تاریخ و تجربه نشان داده است که تفاوتی بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در ارتباط با ما وجود ندارد و هر ۲ حزب به دنبال دشمنی با ایران هستند.

وی با بیان اینکه  نباید از احتمال توافق یا مذاکره با آمریکا ذوق‌زده شویم، بیان داشت: ما باید مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عمل کنیم. در بحث‌های سیاست خارجی باید منطقی باشیم، دامن زدن به احساسات در این فضا نتیجه بخش نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه در استراتژی کلی آمریکا رویکرد دموکرات ها و جمهوری خواه ها در ارتباط با ایران تفاوتی ندارد، ادامه داد: جمهوری خواهان یک استراتژی را با رفتاری تند و آشکار دنبال می‌کنند ولی دموکرات ها دقیقا همان استراتژی را ولی به صورت نرم جلو می برند، پس تقاوتی در استراتژی که دنبال می کنند وجود نخواهد داشت که بر این اساس سر کار آمدن دموکرات یا جمهوری خواه برای ما تفاوتی نخواهد داشت، استراتژی هر دو هم فشار حداکثری بر ایران است.

عزیزی با بیان اینکه در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب از هر دو طیف ضربه های شدیدی به ما  وارد شده، اظهار کرد: لذا برای حل مشکلات کشور نباید نگاه به بیرون داشت و تنها راه حل و برون رفت و غلبه بر مشکلات تکیه به ظرفیت و توان داخلی است؛ ما باید با استفاده از ظرفیت جوانان و بر سر کار آوردن مدیران جوان و با انگیزه و همچنین تکیه بر مزیت های نسبی کشور مشکلات در همه حوزه ها به ویژه اقتصادی حل خواهد شد.

نظر شما