شناسهٔ خبر: 166448 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دریافت پیشنهادات جدید به طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از دریافت پیشنهادات جدید به طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها به این کمیسیون خبر داد و گفت: در صورت قانون شدن، امتیازات ویژه برای حرکت دانش‌بنیان‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ برای انگیزه بیشتر اعطا خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  درباره آخرین وضعیت طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها اظهار داشت: ۲ ماده این طرح از ۱۳ ماده فقط باقی مانده است هر چند که چندین پیشنهاد جدید از سوی کارشناسان پارک فناوری برخی استان‌ها رسیده است. لذا رسیدگی به طرح را کمی معطل نگه داشتیم تا پیشنهادات جدید قبل از بسته شدن طرح به مفاد و جزئیات آن اضافه شود.

فلاحی گفت: چندین پیشنهاد از صاحب‌نظران و کسانی که در حوزه اجرای دانش‌بنیان‌ها فعال هستند و با یکسری مشکلات روبه‌رو هستند، دریافت کرده‌ایم که در صورت نهایی شدن و تصویب آن در صحن مجلس و تبدیل شدن آن به قانون می‌تواند دست دانش‌بنیان‌ها را برای تولید و رفع موانع در این حوزه باز کند.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برهمین اساس قرار است که امتیازات ویژه به دان‌بنیان‌ها داده شود چرا که بایستی به سمت دانشگاه‌های نسل  ۳ و ۴ حرکت کنیم چرا که این موضوع می‌تواند برای اساتید و دانشجویان ایجاد انگیزه کنند تا به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق پیدا کنند.

نظر شما