شناسهٔ خبر: 166443 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی فعالتر شده است

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که اخیر تحرکاتی در زمینه دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه صورت گرفته است.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی ، با ارزیابی عملکرد سفرای ایران در خارج از کشور در شرایط سخت تحریمی، گفت: مشکل اساسی دستگاه دیپلماسی کشور کم توجهی به کشورهای همسایه و کشورهای منطقه بود، این کم توجهی برای کشور سنگین تمام شد، چرا که ظرفیت های بالایی در منطقه وجود دارد اما کمتر از آن استفاده شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که در شرایط سخت اقتصادی به سر می بریم و با توجه به اینکه معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه شکل گرفته، امیدواریم توجه ویژه ای به حوزه اقتصادی صورت گیرد.

این نماینده مجلس بیان: رویکرد سفرای ما در خارج از کشور بستگی به رویکرد دستگاه ی دیپلماسی دارد، به طور مثال اگر رویکرد دستگاه دیپلماسی برجام باشد همه سفارتخانه ها در هر کشوری برجام را پیگیری می کنند بنابراین،   اگر رویکرد وزارتخارجه اقتصادی باشد سفرا نیز به همین مسیر می رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اخیرا جنب و جوش‌های خوبی در سطح دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفته جلساتی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی گذاشته شده است امیدواریم این رویکرد و توجه به اقتصاد در وزارت خارجه و زیر مجموعه های آن از جمله سفارتخانه ها تقویت شود.

نظر شما