شناسهٔ خبر: 166401 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لزوم ایجاد قرارگاه عملیاتی برای ساماندهی اقتصاد کشور

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس خواستار تشکیل قرارگاه اقتصادی برای تسهیل در فرآیند مبادلات تجاری و عملیاتی این حوزه شد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  با توجه به وضعیت دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، راه اندازی قرارگاه عملیاتی در حوزه اقتصاد ضرورت دارد، گفت: قطعاً با تاسیس این قرارگاه مشکلات فراوان موجود در زمینه تزاحم  دستورالعمل‌های اجرایی و اقتصادی کاهش خواهد یافت.

وی با انتقاد از نبود هماهنگی در اعمال رویه های واحد و سازمان یافته در رفتار اقتصادی دولت، ادامه داد: به‌علت عدم هماهنگی مشهود بسیاری از کالاهایی که با ارز 4200تومانی وارد کشور می شوند با بهای آزاد و گزاف به دست مردم می رسد.

نماینده بابل در مجلس  در این ارتباط به دپوی 7/5 میلیون تن کالا در گمرکات و بنادر کشور اشاره کرد و افزود : راه اندازی قرارگاه عملیاتی در حوزه اقتصاد به چابکی و روانسازی  تبادلات تجاری و پیشبرد امور منجر خواهد شد.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر خسارت زا بودن مسامحه در این امر گفت: با راه اندازی این قرارگاه هماهنگی بهترو موثرتری بین ارکان مختلف و دستگاه‌های تصمیم ساز در حوزه اقتصاد شکل می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس  اشکالات ناشی از فقدان هماهنگی در تیم اقتصادی دولت را مشکل عمده در کشور دانست و اضافه کرد: ناهماهنگی عملکردی دستگاههای تصمیم ساز در بخش اقتصادی خسارت فراوانی را در شرایط تحریمی به کشور تحمیل می کند.

نماینده مردم بابل از شناسایی موانع و مشکلات ساختاری عرصه اقتصادی کشور  توسط کمیسیونهای مرتبط مجلس خبر داد.

 وی با تاکید براینکه مجلس در صدد است با همکاری دولت عملیات فعالان اقتصادی را با حفظ سلامت آن تسهیل کند، عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با کمک نخبگان و اساتید برجسته کشور و مرکز بسیج اساتید دانشگاه‌ها با رویکرد حل المسائلی بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز یافته است.

 ‏این نماینده مجلس با تاکید بر نقش محوری خانه ملت در ساماندهی مشکلات اقتصادی خاطر نشان کرد: نمایندگان خانه ملت هیچ راهبردی را بدون مشارکت مردم در عرصه اقتصاد عملیاتی نمی دانند.

 ‏کریمی فیروزجایی یادآورشد: موضوعات اساسی کشور در حوزه اقتصاد و فرهنگ بعنوان محوری ترین ماموریت مجلس یازدهم شناخته می شود .

نظر شما