شناسهٔ خبر: 166395 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رهبر انقلاب: مرحوم اژه‌ئی مجاهدت‌های بزرگ را بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد

رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت درگذشت مرحوم اژه‌ئی فرمودند: مرحوم اژه‌ئی شخصیت برجسته و ممتازی بود که سالهای متمادی مجاهدتهای بزرگ و مبارک را با اخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد.

به گزارش «نماینده»، رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت مرحوم حجّت‌الاسلام جواد اژه‌ئی پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است:

بسمه تعالی

با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای دکتر جواد اژه‌ئی را دریافت کردم؛ شخصیت برجسته و ممتازی که سالهای متمادی مجاهدتهای بزرگ و مبارک را بااخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد. یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب برجای گذاشت.

تشکیل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، تشکیل مدارس استعدادهای درخشان کشور، مدیریت پدرانه بر مجموعه‌های نخبگانی جوان، و سازنده در دوران طلائی مدال‌آوری‌های علمی بین‌المللی از جمله‌ی این یادگارهای بی‌همانند است.

این مجاهد خاموش که خود برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیت‌الله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان وانقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز عموم جامعه‌ی نخبگانی کشور تسلیت عرض میکنم. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.

نظر شما