شناسهٔ خبر: 166387 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لزوم همراهی تمام دستگاهها در تامین و توزیع کالاهای اساسی

کالای اساسی عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: تسهیل شرایط ترخیص کالاهای اساسی از سوی گمرک می تواند آرامش را به بازار نهاده های دامی بازگرداند.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب اظهار کرد: عدم تامین و تخصیص ارز و صدور کد رهگیری موجب شده بود تا حجم کالاهای رسوبی در گمرکات به بیش از چهار میلیون تن برسد.

وی افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرکات، و آخرین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بر اساس پیشنهادات گمرک  بخشنامه‌ای به گمرکات برای ترخیص کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط با تولید صادر و شرایط ترخیص این اقلام تسهیل شد.
نهاوندی ادامه داد: معضلاتی که در مسیر تامین و تخصیص ارز بروز کرد روند ترخیص نهاده های دامی را برای صنایع مرغداری و دامداری با مشکلات عدیده ای مواجه کرد و موجب شد تا در نهایت نرخ این اقلام در بازار با جهش معناداری مواجه شود.

وی با اشاره به تسریع روند ترخیص کالا از گمرکات تصریح کرد: اقدامات موثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده های دام و طیور از یک سو بازار کالاهای اساسی را ساماندهی می کند و از سوی دیگر گامی در مسیر تحقق شعار امسال «جهش تولید» محسوب می شود.

نهاوندی با اشاره به تبعات تحریم و شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران یادآور شد: عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در تسهیل و تسریع شرایط ترخیص کالاهای اساسی نشان از درک صحیح از شرایط اقتصادی کشور و تلاش برای عبور کشور و مردم از روزهای سخت اقتصاد تحریم شده دارد.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: اگر همراهی تمامی دستگاهها در روند تامین تا توزیع کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید ادامه داشته باشد به سهولت می توانیم با حفظ آرامش در بازار داخلی همچنان به گردش چرخ واحدهای تولیدی ادامه دهیم.

نظر شما