شناسهٔ خبر: 166362 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تدوین گزارش کمیسیون صنایع دباره دیپلماسی اقتصادی

حجت الله فیروزی فسا سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در چند روز آینده و پس از جمع‌بندی‌های لازم گزارش این کمیسیون درباره دیپلماسی اقتصادی در صحن کمیسیون قرائت خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری جلسات کمیته مشترک اعضای این کمیسیون با مسئولان  وزارت خارجه درباره موضوعات مربوط به دیپلماسی اقتصادی خبر داد و گفت: در چند روز آینده و پس از جمع‌بندی‌های لازم گزارش این کمیته در صحن کمیسیون قرائت خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد:پس از قرائت گزارش کمیته اگر لازم باشد برای برطرف کردن خلاهای قانونی طرحی را در راستای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی تدوین خواهیم کرد و برای بررسی به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی حلقه مکمل تولید است که باید وزارت خارجه بر روی آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، ادامه داد: البته تاکید مجلس بر این است افرادی که در حوزه دیپلماسی اقتصادی فعالیت می‌کنند باید از تخصص‌های لازم برخوردار باشند و آموزش‌های لازم در این حوزه را دیده باشند متاسفانه در برخی مواقع افرادی در این حوزه به کار گرفته می‌شوند که تخصص لازم را ندارند.

نماینده فسا در مجلس با تاکید براینکه باید زنجیره تولید را از طریق صادرات تکمیل کنیم، افزود: لازمه جهش تولید امروز تکمیل زنجیره تولید و صادرات است که متاسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه ویژه‌ای نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه یک اصلاح ساختار در وزارت خارجه باید ایجاد شود و جنبه اقتصادی این وزارتخانه در بحث برون‌مرزی تقویت شود، اظهار داشت: یکی از پیشنهادات مجلس نیز این است که نیروهایی با تفکر اقتصادی جذب وزارت خارجه شوند.

نظر شما