شناسهٔ خبر: 166342 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت مجلس بر پرونده پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان قوه مقننه در راستای عمل به وظایف نظارتی به موضوع بلوکه شدن پول های ایران در کره جنوبی می پردازند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی با اشاره به عدم همکاری کره جنوبی برای آزادسازی اموال ایران در این کشور، گفت: حدود ۷ الی ۸ میلیارد از دارایی های کشورمان مسدود شده و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید از همه ابزارها مانند شکایت در دادگاه‌های بین المللی، بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و غیره در راستای افزایش فشار بر کره جنوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس طی درخواستی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر دستگاه های مربوطه درخواست کردند از حقوق ملت ایران به درستی دفاع کنند تا دارایی های کشورمان از کره جنوبی برگردانده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نمایندگان در تلاش هستند از بعد نظارتی قوه مقننه به این موضوع بپردازند تا از ضایع شدن حقوق کشورمان جلوگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته تحریم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شکل گرفته که اعضای آن در درصدد خنثی سازی تحریم های ضدایرانی هستند از این رو در عرصه های مالی و سیاسی فعالیت بیشتری خواهند داشت.

نظر شما