شناسهٔ خبر: 166320 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

طرح «اصلاح قانون شرکت‌های دولتی» در راه صحن

محسن زنگنه عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در هماهنگی با مرکز پژوهش‌ها در تلاش است تا طرحی در زمینه اصلاح قانون شرکت‌های دولتی تهیه کند.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه با اشاره به مشکلات آسیب‌شناسی قانون شرکت‌های دولتی در کشور اظهار داشت: متاسفانه قانون شرکت‌های دولتی قانون ناقص و دارای ایراداتی است.

وی تاکید کرد: در این بخش دولت در تلاش است تا لایحه‌ای را در زمینه قانون شرکت‌های دولتی تدوین کند.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حال مجلس هم در هماهنگی با مرکز پژوهش‌ها در تلاش است تا طرحی در زمینه قانون شرکت‌های دولتی تهیه کند.

زنگنه تاکید کرد: اگر دولت این طرح اصلاح قوانین شرکت‌های دولتی را به سرعت به مجلس ارائه دهد ما لایحه دولت را در دستور کار قرار خواهیم داد در غیر این صورت مجلس طرح خود را به طور مستقیم به صحن علنی ارائه خواهد کرد.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه در این طرح تلاش می‌کنیم تا مدیریت شرکت‌های دولتی اصلاح و تغییر کند بیان داشت: این طرح می‌تواند از زیان‌ده شدن شرکت‌های دولتی جلوگیری کند.

زیان؛ ره‌آورد ۶۰ درصد شرکت‌های دولتی

محمدرضا پورابراهیمی ۱۲ شهریور با اشاره به ضرورت جلوگیری از زیان شرکت‌های دولتی و کاهش هزینه‌های آن‌ها گفت: در حال حاضر بودجه شرکت و بانک‌های دولتی سه برابر بودجه عمرانی کشور است.
وی تاکید کرد: برنامه کاهش هزینه‌های شرکت و بانک‌های دولتی می‌تواند مؤثر واقع شود که در حال حاضر به اعتقاد کارشناسان می‌توان برنامه ریزی در این بخش داشت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیرو بسیاری از آمارها ۶۰ درصد شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند و حتما باید اصلاح ساختاری برای آن‌ها صورت گیرد.

این نماینده مجلس گفت: اصلاح ساختار شرکت‌های دولتی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در مجلس یازدهم است که به آن پرداخته خواهد شد.

وی بیان داشت: اصلاح ساختار شرکت‌های دولتی و کاهش هزینه‌های آن‌ها می‌تواند به نوعی کسری بودجه دولت را جبران کرده و از مشکلات بکاهد.

نظر شما