شناسهٔ خبر: 166290 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صدمه تعطیلی ۲ هفته ای کل کشور کمتر از شرایط فعلی است

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،گفت: با توجه به نگرانی هایی که وجود دارد شاید صدمه تعطیلی ۲ هفته ای کل کشور کمتر از شرایط فعلی باشد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا، گفت: کم توجهی مردم به توصیه ها و پرتکل‌های بهداشتی و عملکرد نامناسب دولت و ستاد مقابله با ویروس کرونا سبب شده در حال حاضر با روند صعودی مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس مواجه باشیم.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، کادر درمان و پزشکی دچار فرسایش می‌شوند و با کمبود تخت مواجه خواهیم شد. کما اینکه در حال حاضر هم با کمبود تخت مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار داشت:با توجه به نگرانی هایی که وجود دارد شاید صدمه تعطیلی ۲ هفته ای کل کشور کمتر از شرایط فعلی باشد.

شهریاری با توجه به هزینه درمان بیماران کرونایی ادامه داد: بیماری که بر اثر ویروس کرونا بستری می شود حتی اگر به بخش مراقبت های ویژه نرود، در حدود ۹ روز باید بستری باشد که هزینه تقریبی آن با توجه به داروهای مصرفی در حدود ۱۸ میلیون تومان می شود.

وی در همین راستا افزود: اگر بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری شود با هزینه داروها در حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیون و در بعضی مواقع در حدود ۱۰۰ ملیون تومان هزینه بر روی دست دولت می گذارد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد:اما اگر دولت تهران و کلان شهر ها را برای ۲ هفته تعطیل کند و از کارگران روز مزد و کسب و کارهای خرد حمایت کند هزینه اش کمتر از هزینه ای است که در حال حاضر بر دوش سیستم بهداشت و درمان و به نوعی دولت است.

شهریاری با اشاره به محدودیت هایی که از امروز قرار است اعمال شود، گفت: تعطیلی مشاغل از ساعت ۶ بعد از ظهر اثر چندانی در کنترل شیوع ویروس کرونا نخواهد داشت؛ نمی‌توان با این شیوه شاهد کاهش مرگ و میر بود.

نظر شما