شناسهٔ خبر: 166272 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۷۵ درصد مراجعات مردمی غیرحضوری می‌شود

سازمان تامین اجتماعی 43 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد مراجعات مردم به مراکز و شعب تأمین اجتماعی تا بهمن با اجرای طرح ۳۰۷۰ غیرحضوری خواهد شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۶۷ هزار نفر در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی بستری شده‌اند.

به گزارش «نماینده»، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که درباره طرح ۳۰۷۰ برگزار شد، اظهار داشت: این طرح کاهش مراجعات حضوری مردم را در سراسر کشور به شعبات و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی به همراه دارد و علاوه بر تسهیل خدمت سبب کاهش اتلاف وقت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم که در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی پیشگام باشیم، ‌گفت: تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی هدف اجرای طرح۳۰۷۰  است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حدود ۴۵ میلیون نفر در کشور بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: هر هفته چند خدمت را جهت اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری انجام خواهیم داد و در بهمن بیش از ۷۰ درصد مراجعات مردم به شعبات و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی منتفی و غیرحضوری خواهد شد.

سالاری عنوان کرد:زیرساخت لازم برای این موضوع محقق شده و اگر زیرساخت‌ها تکمیل نشده بود قطعا آن را اعلام نمی‌کردیم.

وی بیان داشت: قطعی و کندی سیستم در حال حاضر به صورت ۹۵ درصدی رفع شده و خرید سخت‌افزارهای لازم برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز صورت گرفته و در این زمینه مشکلی نداریم. انتقال اطلاعات نیز به خوبی جهت انجام تراکنش روان‌تر اطلاعات انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: یکی از مشکلات بزرگ در نسخه‌نویسی  الکترونیکی بود که این مشکل مرتفع و برنامه‌ریزی  و مقدمات کار کاملا فراهم شده است.

*سرانجام بیمه رانندگان تاکسی

سالاری در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام بیمه رانندگان تاکسی در کشور اظهار داشت: از سال ۸۶ تا ۹۱ حدود ۵۰۰ هزار نفر اسم به سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده بود و قرار بود بخشی از حق بیمه رانندگان تاکسی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود  و بخشی را نیز رانندگان بپردازند ولی پسی از آن مشخص شد که این افراد بسیاری از آنها تاکسیران نیستند و بنابر این بر اساس تصمیم اتحادیه شرکت تعاونی مربوطه و وزارت کشور تصمیم گرفته شد که رانندگان تاکسی جایگزین اسامی شود که دیگر راننده نیستند.

وی گفت:‌به غیر از این مسأله حدود ۸۰هزار نفر دیگر باید به جمع این افراد اضافه می‌شدند تا همه تاکسیرانان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند. ما مذاکراتی را به وزارت کشور و صنف تاکسیرانان همچنین سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته‌ایم همه موافق این قضیه هستند و تفاهم‌نامه‌هایی نیز تنظیم شده تا اقدامات لازم صورت گیرد البته تعهدات مالی را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدهد.

*بستری ۶۷ هزار بیماری کرونایی در تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگری درباره آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی بستری شده‌اند که ۸۶ درصد آنها بهبود یافته‌اند و ما هماهنگی‌های لازم و ۱۰۰ درصدی را با وزارت بهداشت داریم.

* پرداخت آنلاین مطالبات پزشکان و داروخانه‌ها توسط تأمین اجتماعی

سالاری درباره سرانجام پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پزشکان و داروخانه‌ها اظهار داشت: ۱۴ ماه پیش معوقات ۱۷ ماهه را پرداخت کردیم و در حال حاضر بدهی معوق نداریم حتی بدهی‌های مربوط به ماه مرداد که اسناد آن کامل بررسی و رسیدگی نشده پرداخت شده است و پزشکان هم هر کدام نسخه‌نویسی الکترونیکی داشته باشند روزانه مطالبات آنها انجام و داروخانه‌ها هم از این پس بدهی‌های آنها به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی در ادامه درباره برنامه‌های حمایتی تأمین اجتماعی از افراد نیازمند گفت: بعد از دستور مقام معظم رهبری و تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر انجام اقداماتی در زمینه تسهیل در پرداخت بیمه بیکاری و حمایت‌های معیشتی با همکاری وزارت کار اقداماتی را آغاز کردیم. برخی از افراد مشمول بیمه بیکاری هستند که بر اساس ساز و کاری که دولت در نظر گرفته اقدامات لازم را انجام داده‌ایم در ایام کرونا برخی به مرخصی استعلاجی رفته‌اند که حقوق آنها پرداخت شده و فرآیند کمیسیون پزشکی با کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: برخی از افراد مشمول بیمه بیکاری هستند ولی شرایط لازم مقرری بیمه بیکاری را ندارند مثلا سابقه بیمه ممتد در مدت زمان اعلام شده را نداشتند همچنین برخی مانند کسانی که بیمه اختیاری هستند مشمول بیمه بیکاری نیستند. بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد برای همه این موارد ضوابطی تدوین شده و دو بار در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری‌ها صورت گرفته است برای تأمین منابع پیشنهاداتی شده ولی سازمان برنامه و بودجه باید موافقت‌های نهایی را انجام دهد.

* طرح حمایت از جمعیت خانواده به کجا رسید

سالاری درباره سرانجام طرح حمایت از جمعیت خانواده و در نظر گرفتن ۹ ماه مرخصی به جای ۶ ماه برای زنانی که زایمان کرده‌اند گفت:‌ اختلاف نظری در این زمینه نیست ولی افزایش تأمین اعتبار باید صورت گیرد. تفاهم‌نامه‌ها تهیه شده و با سازمان برنامه و بودجه و سازمان حسابرسی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی درباره همسان‌سازی حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: با کانون عالی بازنشستگان کشور و رؤسای استانی کانون به چارچوب‌های جدیدی رسیده‌ایم که قرار است در آذر این موضوع اعمال شود. ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق در این زمینه طی یکسال پیش‌بینی کرده‌ایم.

*پرداخت یک  میلیون و ۵۰ هزار نفرماه بیمه بیکاری طی سه ماه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا کنون چند نفر به دلیل کرونا بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا تعداد زیادی متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند که ۹۰ درصد آنها اعمال شد و طی سه ماه ابتدای شیوع کرونا یک میلیون و ۵۰ هزار نفرماه بیمه بیکاری پرداخت شد. از خرداد به بعد طبق روال معمول پرداخت‌ها صورت گرفته و با سرعت بیشتری این موضوع در حال انجام است.

سالاری درباره سرانجام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: آنچه با افزایش سنواتی ۱۳۹۹ و متناسب‌سازی مرداد به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود ۱.۵ برابر قبل است. می‌دانیم که وضعیت معیشت مستمری‌بگیران سخت شده که برنامه‌های لازم را در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم تا شرایط پرداخت‌ها بهتر شود

نظر شما