شناسهٔ خبر: 166270 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رضازاده: دولت بایدن در صورت بازگشت به برجام باید خسارت اقتصادی دهد

رضازاده یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت جدید آمریکا در صورت برگشت به برجام باید ضمانت دهد که دیگر از آن خارج نشده و همچنین خسارت اقتصادی مردم ایران را پرداخت کند.

به گزارش «نماینده»،یعقوب رضازاده، با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری چند روز پیش در بیاناتشان فرمودند، برای ما تفاوتی ندارد که بایدن یا ترامپ رییس جمهور آمریکا شوند. این تفاوتی در سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: به هرحال بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد، آن هم در شرایطی که رییس جمهور فعلی آمریکا از برجام خارج شد و در چهار سال گذشته تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران اعمال کرد. در واکنش به همین تحریم‌ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردند که این به معنای تاکید مجلس بر لزوم هرچه سریع‌تر لغو تحریم‌ها و فشار برای رسیدن به این هدف است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاد طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و پیش‌بینی مواردی همچون افزایش درصد اورانیوم غنی‌سازی شده گفت: ما قبل از انتخابات آمریکا یک فوریت این طرح را تصویب کردیم تا این پیام را بدهیم. ما در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایستادگی می‌کنیم حال که بایدن رییس جمهور آمریکا شده برخی معتقدند که او به برجام بر می‌گردد در این صورت باید از آمریکایی‌ها تعهد و ضمانت لازم گرفته شود و آنها باید خسارت اقتصادی تحمیل شده به ایران بعد از خروج یک طرفه آمریکا را پرداخت کنند.

رضازاده در پایان در جمع‌بندی اظهار کرد: اگر دولت بایدن به میز مذاکره برجام برگردد باید ضمانت دهد که از آن خارج نشده و همچنین به جمهوری اسلامی ایران خسارت اقتصادی پرداخت کند.

نظر شما