شناسهٔ خبر: 166268 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یوسفی: هیچ گاه نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم

مجتبی یوسفی سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی گفت: تاریخ ثابت کرده که بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا تفاوتی وجود نداشته و همه آنها یک سیاست معینی را دنبال می‌کند.

به گزارش «نماینده»،مجتبی یوسفی، با اشاره به انتخاب بایدن در انتخابات، درباره سیاست های آمریکا در مقابل ایران، بیان کرد: رفت و آمد افراد در دولت‌ کشورها نظیر آمریکا تفاوتی در سیاست‌های خصمانه آنها ایجاد نمی‌کند و این موضوع را تاریخ نیز اثبات کرده است. کشوری نظیر آمریکا هرگاه وارد معاهده و توافقی شده است تجربه ثابت کرده زمانی که منافع آنها تامین می‌شود به آن پشت کرده و منافع طرف مقابل نیز برای آنها اهمیتی ندارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: تفاوتی بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در دولت آمریکا نیست بلکه جمهوری خواهان سیاست خصمانه خود را به صورت علنی اعلام می‌کنند و به جنگ و فتنه افکنی می‌پردازند. اما دموکرات‌ها نیز سیاست‌های خصمانه خود را به شیوه دیگر دنبال می‌کنند. به عنوان مثال معمار اصلی تحریم‌هایی که حتی سلامت مردم را نشانه گرفته بود و تجهیزات هواپیما را در اختیار ما نمی‌گذاشت دموکرات‌ها بودند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در توافق برجام نیز ایران همه تعهدات خود را به طور کامل انجام داد ولی آمریکا نه تنها تعهدات خود را اجرایی نکرد بلکه برجام را کنار زده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران اعمال کرد. آقای ترامپ نه نتها به معاهده برجام بلکه به تمام معاهدات بین المللی پشت کرد و حتی تعرفه واردات کالاهای چین را نیز افزایش داد.

یوسفی در پایان تاکید کرد: رفتار سیاستمداران آمریکا به ما ثابت کرد که نباید هیچ گاه به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم این کار اشتباهی است که اقتصاد کشور را به سیاست خارجی گره بزنیم. سیاست خصمانه آمریکا مشخص است و ما نباید معیشت مردم را گروگان بگیریم. کلید حل مشکلات در داخل است. و ما باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مشکلات را حل کنیم. آن چه که واضح است با تغییر افراد سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به هیچ کشوری تغییر نمی‌کند.

نظر شما