شناسهٔ خبر: 166224 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حزب پیروز در آمریکا باید نقش ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای در نظر داشته باشد

مقتدایی// نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: هر حزبی در آمریکا پیروز شود مجبور است که نقش ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای در نظر گیرد.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت: انتخابات در آمریکا نشان داد که صاحبان ثروت و کسانی که در عرصه قدرت دست بالاتری دارند، می‌توانند به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در عرصه انتخابات رقابت کنند کما اینکه در این دوره از انتخابات مشاهده شد، کاندیدای مستقل به هیچ وجه حضور فعال در عرصه نداشته و عملا فضایی برای رقابت پیدا نکردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات آمریکا با آنچه که دفعات قبل در مورد دموکراسی و حکومت مردم بر مردم مطرح شد، فاصله جدی گرفته‌اند. امروز دونالد ترامپ به عنوان فردی برخواسته از گروه اشرافی و دارای ثروت فرصت حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پیدا کرده و جو بایدن به عنوان فردی که سالها در عرصه‌های نظامی و حزبی فعال بوده، رقیب او شده است. در حالی که طبقات عمومی مردم و شهروندان ایالات متحده آمریکا از چنین حضوری محروم هستند.

وی با بیان اینکه امروزه آشکارتر از هر زمان دیگری غلبه کاپیتالیسم بر همه ساختارهای نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی آمریکا را می‌توان مشاهده کرد، گفت:  تضاد میان مردم سالاری و دموکراسی غربی که مدعی حکومت مردم بر مردم است در بخش‌های مختلف مشخص شده است و چیزی به نام حکومت مردم بر مردم وجود ندارد بلکه حکومت احزاب، سرمایه داران و طبقه ممتاز بر مردم قابل مشاهده است.

مقتدایی یادآور شد: به نظر می‌رسد سال‌های آینده تقابل مردم سالاری دینی با نظام سیطره غربی بر مردم بیش از پیش وضوح می‌یابد و اینک الهام بخشی نظام مردم سالار که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر تجربه آن را دارد، در منطقه ما در حال گسترش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی معتقد است: ساختار سیاسی آمریکا به نوعی است که هر روز طبقات عمومی مردم از ساختار و رأس هرم قدرت دور می شوند.

وی در توضیح تاثیر پیروزی حزب دموکرات یا جمهوری خواه در ایالات متحده آمریکا بر سیاست خارجی این کشور و روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: هرکسی که در انتخابات آمریکا پیروز شود، باید به این نکته توجه کند که فشار آنها بر ایران نتیجه مطلوب آنها را در پی نداشته و علی رغم اینکه دردسرهایی را ایجاد کرده اما این ایران است که با تکیه بر مقاومت و توان داخلی توانسته فشارهای آمریکا را از سر بگذراند لذا هر حزبی که در آمریکا پیروز شود مجبور است که نقش ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای در نظر گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه جایگاه ایران در مناسبات بین المللی ارتقاء یافته است. در جریان مناظره‌های تلویزیونی و سخنرانی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا بارها به ایران و نقش جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهارن اشاره شد بنابراین هیات حاکمه آمریکا در عمل پذیرفته است که ایران با فشار، تهدید و تحریم تابع نظام سلطه جهانی نمی‌شود لذا آنها در عمل پذیرفته اند که ایران استقلال خود را دارد و با این ملت نمی‌توان با زبان زور سخن گفت

نظر شما