شناسهٔ خبر: 166217 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

برای داشتن یک سالن پذیرایی زیبا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دکوراسیون

طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی از آن جهت اهمیت بالایی دارد که در این فضا از مهمانان پذیرایی می شود؛ بنابراین علاوه بر راحتی اعضای خانواده، باید به زیبایی آن نیز توجه کرد و فضایی راحت و صمیمی که از نظر بصری نیز چشم نواز است را برای پذیرایی از مهمانان به وجود آورد. بنابراین شما می توانید با رعایت چند نکته ساده اما مهم، بر زیبایی سالن پذیرایی خود بیفزایید و فضایی شیک و جذاب را ایجاد کنید. در ادامه به توضیح درباره چند نکته تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی می پردازیم:

انتخاب رنگ با توجه به کاربرد فضا

مهم ترین نکته در طراحی داخلی هال و پذیرایی منازل، انتخاب رنگ های مناسب است. رنگ های به کار رفته در این فضا بر احوالات و روحیه افراد تاثیر به سزایی دارد. شما می توانید با استفاده از رنگ های گرم، به مهمانان انرژی داده یا از رنگ های سرد استفاده کنید و احساس آرامش به آن ها منتقل کنید. استفاده درست از رنگ ها همچنین می تواند به بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک کند. این نکته برای خانه هایی با سالن پذیرایی کوچک کاربرد زیادی دارد.

هماهنگی دیوار و سقف و استفاده از گچ بری

گچ بری سقف ها یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در طراحی و تزئین سالن های پذیرایی به شمار می رود. از این هنر معمولا در محل اتصال دیوار با سقف یا زمین و همچنین لبه پنجره‌ها استفاده می شود. معماران و کارشناسان طراحی داخلی با توجه به عمومیت استفاده از فضا، تزئینات متفاوتی را برای سقف هال و پذیرایی در نظر می گیرند. برای آن که این تزئینات بیشتر به چشم آمده و جلب توجه کنند، می توانید از کاغذ دیواری ها و دیوارپوش ها یا وسایلی استفاده کنید که با سبک دکوراسیون منزل تان هماهنگ بوده و ظریف کاری های روس سقف را برجسته تر سازد.

نورپردازی مناسب

نورپردازی سالن پذیرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نورپردازی این فضا باید به گونه ای باشد که آرامش و راحتی را برای افراد به ارمغان آورد. سالن پذیرایی باید جتما تا آن جا که ممکن است از نور طبیعی بهره مند شود. همچنین جانمایی چراغ ها و میزان نور آن ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال شما می توانید برای آن که سالن هال و پذیرایی خود را به مکانی آرامش بخش تبدیل کنید، نور لوسترها و چراغ ها را به گونه ای تنظیم کنید که مبل های راحتی را روشن تر کنند. به این ترتیب حس آرامش به افراد منتقل می شود.

پرده مناسب

یکی از عناصر تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون پذیرایی انتخاب و خرید پرده مناسب است. برای خرید پرده پذیرایی دست شما باز است و می توانید انواع مختلف پرده های حریر، کرباس، مخمل، نخ پنبه و ... را انتخاب کنید و بر زیبایی و جذابیت بصری محیط بیفزایید و به آن روح بخشید.

چیدمان مناسب مبلمان

دکوراسیون پذیرایی و چیدمان مبلمان در این فضا باید به نحوی باشد که ارتباط گرفتن و صحبت کردن افراد با هم به سادگی امکان پذیر باشد. بنابراین مبل ها باید نزدیک به یکدیگر و رو به روی هم قرار گیرند. همچنین اگر سالن پذیرایی منزل شما بزرگ است می توانید فضا را به دو بخش تقسیم کنید و در صورت زیاد بودن تعداد مهمان ها برای ارتباط تمام افراد با یکدیگر حلقه گفت و گو را بزرگ تر کنید.

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد یک نقطه کانونی در سالن پذیرایی برای جلب توجه افراد ایده مناسبی است. شومینه دیواری و تلویزیون دو عنصری است که معمولا از آن ها به عنوان نقطه کانونی در منزل استفاده می شود. همچنین می توان از یک اثر هنری که در گوشه ای از سالن پذیرایی قرار گرفته است و یا منظره زیبای یک پنجره به عنوان نقطه کانونی استفاده کرد.

انتخاب صحیح کف‌پوش

از آن جایی که هال و پذیرایی فضای پر رفت و آمدی است و نسبت به سایر بخش های خانه عمومی تر است، کف پوش آن باید حس راحتی به افراد داده و همچنین فضا را برجسته سازد. به این منظور می توانید از کف پوش های طرح دار استفاده کنید و یا به سراغ کف پوش های ساده و رنگی بروید؛ اگر قصد استفاده از این نوع کف پوش ها را دارید بهتر است از رنگ های روشن و ختنثی استفاده کنید تا زیبایی مبلمان و سایر وسایل به چشم بیاید. یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید برای کف پوش سالن پذیرایی در نظر بگیرید، استفاده از کف پوش های چوبی و فرش های کوچک است. سرامیک، سنگ یا موکت هم می توانند به عنوان کف پوش این فضا به کار روند.

استفاده از آثار هنری

یکی از عناصری که جلوه خاصی به سالن پذیرایی بخشیده و به آن روح می دهد، استفاده از آثار هنری در این محیط است. مجسمه های شیک و تابلوهای زیبا که از نظر طرح و رنگ با سایر عناصر فضا هماهنگ هستند، به زیباتر شدن این بخش از منزل شما کمک می کنند.

نظر شما