شناسهٔ خبر: 166177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

عملکرد گمرک را بررسی می‌کنیم

مقتدایی// نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعاً عملکرد گمرک در این کمیسیون بررسی می‌شود که چرا با نبود برنامه ریزی و مدیریت مواجهیم و بسیاری از نیازمندی‌های مردم در گمرک رسوب کرده است.

به گزارش «نماینده»، آقای عباس مقتدایی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما افزود: وقتی که ما پیشرفته‌ترین تجهیزات فضایی را در داخل می‌سازیم و موجود زنده به فضا می‌فرستیم چرا باید در تامین برخی نیازمندی‌های مردم از جمله کره یا روغن دچار مشکل شویم؟ این نشان دهنده وجود مشکل در حوزه مدیریت و برنامه ریزی است.


وی گفت: با آغاز شیوع کرونا قطعاً ما مشکل تولید و تامین ماسک را داشتیم، اما چون برنامه ریزی و مدیریت صورت گرفت اکنون قریب به اتفاق ماسک‌های مصرف شده در داخل ساخت خودمان است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس به وجود نفوذ در جریان مدیریتی کشور اشاره کرد و افزود: همان‌ها که برنامه ریزی می‌کنند تا ایران را دچار موانع، مشکلات و تحریم کنند عواملی در درون کشور دارند که نقشه‌های آن‌ها را دنبال می‌کنند.


آقای مقتدایی گفت: چرا اکنون دامداری‌های ما باید نیاز شدید به نهاده‌های دامی داشته باشند و این نهاده‌ها در گمرک رسوب کند و ترخیص نشود؟ ما فکر می‌کنیم عامدانه یا غیر عامدانه برنامه ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است و قطعاً کمیسیون امنیت ملی درباره عملکرد گمرک ورود می‌کند.


وی افزود: این کمیسیون در موضوعات حاشیه نشینی، اعتیاد و امنیت غذایی، اقتصادی و فضای مجازی مردم هم ورود خواهد کرد.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به اعلام وصول سوالش از وزیر ارتباطات اشاره کرد و گفت: اگر «سی دی ان» ‌های (شبکه توزیع یا تحویل محتوای) تلگرام در داخل ایران مستقر است چرا از مردم پول بین المللی گرفته شده است و من این سوال را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کرده ام که اگر کمیسیون فرهنگی تشخیص دهد این سوال در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.


آقای مقتدایی افزود: اگر وزیر ارتباطات در مواجهه با اسناد معتبری که دارم نتواند مرا قانع کند قطعاً باید همه پول‌هایی را که از مردم گرفته اند برگردانند.

نظر شما