شناسهٔ خبر: 166171 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ساختار مالیاتی کشور دچار مشکل است/ اصلاح قانون در دستور کار مجلس

محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه ساختار مالیاتی کشور دچار مشکل است، گفت: قانون اصلاح مالیات در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمد صفری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش نرخ مالیات به ۱۰ درصد، بیان کرد: سیاست مجلس به حداقل رساندن فشار بر مردم است و از آنجایی که این طرح باعث افزایش تورم می‌شود و تبعات منفی روی اقتصاد می‌گذارد لذا باید با دقت بیشتری بررسی شود.

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر ۸۰ درصد کسری بودجه دارد، افزود: ساختار مالیاتی کشور دچار مشکل است زیرا بسیاری از سرمایه داران مالیات پرداخت نمی‌کنند در صورتی که کارمندان و تولید کنندگان خرد به دلیل پرداخت مالیات زیر فشار هستند.

صفری با اشاره به اینکه در شرایطی فعلی که فروش نفت با مشکلاتی روبه‌رو است باید بودجه خود را از طریق مالیات تأمین کنیم، گفت: طبق آمارها ۳۰۰ هزار نفر میلیاردر در کشور وجود دارند که باید پرداخت یا عدم پرداخت مالیات آنها بررسی شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه عده‌ای دارای رانت و نفوذ در بدنه قدرت مالیات پرداخت نمی‌کنند و باعث وجود اخلال در اجرای قانون مالیاتی می‌شوند، اظهار کرد: مجلس اصلاح قانون مالیات را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان پیرترین استان کشور است، عنوان کرد: طبق آمارها شهرستان املش پیرترین شهرستان استان بوده و شرایطی نظیر مشکلات اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی باعث ایجاد چنین وضعیتی شده است.

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور سقط‌جنین می‌شوند، تصریح کرد: دلایل مختلفی مانند مهاجرت و عدم وجود زیرساخت‌ها و امکانات باعث پیری جمعیت در استان و املش شده است.

نظر شما