شناسهٔ خبر: 166160 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت اهتمام جدی‌تر به مرزها داشته باشد

مقتدایی// نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مرزهای ایران، مرزهای دوستی است و وزارتخانه‌های امورخارجه و کشور باید اهتمام جدی‌تری برای تقویت این دوستی با ملت‌های همسایه داشته باشند.

به گزارش «نماینده»،عباس مقتدایی با تأکید بر ضرورت تقویت بازارچه‌های مرزی اظهار داشت: موضوع بازارچه‌های مرزی و مراوده مرزنشینان با همسایگان، یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای آنکه ابعاد مختلفی دارد، در چندین نوبت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ما کمیته‌ای را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «کمیته مرز» تشکیل داده‌ایم که این کمیته تاکنون از برخی مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قرار است به زودی کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرزهای جنوبی و آبی کشورهم بازدید به عمل بیاورد.

مقتدایی اظهار داشت: تاکنون کمیته مرز گزارش‌هایی را از بازدیدهای خود از نقاط مرزی تهیه کرده که بخشی از این گزارش‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مجموع می‌توان این‌گونه برداشت کرد که امروز بخصوص با توجه به تحولاتی که در مرزهای شمالی رخ داده و با توجه به اختلافاتی که برخی از همسایگان با یکدیگر دارند، رسیدگی به موضوع مرزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

وی یادآور شد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان و سیستان و بلوچستان و بازدیدهایی که از مناطق مرزی داشته، به خوبی نشان می‌دهد که مجلس در خصوص مرزها با جدیت و دقت بیشتری نسبت به گذشته عمل خواهد کرد.

مقتدایی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم که مرزهای ایران مرزهای دوستی و رفاقت است، گفت: برای تقویت این دوستی با ملت‌های همسایه، وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور باید اهتمام جدی‌تری داشته باشند و مجلس هم در این جهت به دنبال همکاری با دولت و همه ارگان‌های نظامی، امنیتی و انتظامی است.

نظر شما