شناسهٔ خبر: 166157 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارزیابی ۳۰۰ الگوی موفق از ۳۰ استان در «اتم»

دوباشی برنامه تلویزیونی «اتم» که با هدف شناسایی الگوها و تجربیات موفق ساخته می شود این روزها در پایان ضبط مرحله اول قرار دارد.

به گزارش «نماینده» محسن دوباشی طراح و تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «اتم» درباره روند تولید این برنامه به خبرنگار مهر گفت: «اتم» مسابقه‌ای ویژه شرکت‌کنندگان استانی است که اکنون در مرحله پایانی ضبط است و با پایان این مرحله تدوین مرحله اول آغاز خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های این مسابقه توضیح داد: «اتم» مخفف الگوها و تجربه‌های موفق است و دنبال این هستیم که موفقیت‌های مجموعه‌های مردمی را در حل مساله‌های مردم شناسایی کنیم. از این حیث شرکت‌کنندگان ما افراد نیستند بلکه گروه‌هایی هستند که به طور جمعی، حول مساله‌ای در محل خود جمع شده‌اند تا آن را رفع کنند.

این تهیه‌کننده در ادامه یادآور شد: از مهمترین شاخصه‌های حضور در برنامه این بود که شرکت‌کنندگان گروه‌های مردمی باشند و رویدادی که برای حل آن جمع شده‌اند یا اقداماتشان خلاقانه و قابل تکثیر باشد.

وی درباره انتخاب این افراد نیز بیان کرد: شرکت‌کنندگان با فراخوانی که مردادماه ارائه شد با ویدئوهایی با این شعار که «من یک اتم هستم» به تشریح رویداد موردنظرشان پرداختند. در فراخوان ما بیش از سه هزار نفر اعلام آمادگی کردند که این فیلم‌ها مورد داوری قرار گرفت و در ارزیابی‌های تیم داوری از هر استان ۱۰ الگوی برتر را انتخاب کردیم و در مجموع ۳۰۰ الگو از ۳۰ استان انتخاب شده‌اند که با هم رقابت می‌کنند و با رای داوران یک نفر از هر استان برای راهیابی به مرحله بعدی برگزیده می‌شود.

دوباشی در پایان با اشاره به مرحله بعدی «اتم» یادآور شد: ضبط مرحله بعدی در آذر ماه و با حضور ۳۰ الگو شروع می‌شود. پخش مرحله اولیه برنامه هم از آذر ماه شروع می‌شود.

نظر شما