شناسهٔ خبر: 166143 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت باید قانون تامین کالاهای اساسی را اجرا کند

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید قانون تامین کالاهای اساسی را اجرا کند، گفت:مجلس به فکر اقشار ضعیف است.

به گزارش «نماینده»، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس، گفت: طبق مصوبه مجلس 60 میلیون‌نفر واجد شرایط برای دریافت یارانه برای خرید کالاهای اساسی می‌شوند.

وی با تاکید براینکه  درصد بالایی از جمعیت کشور مشمول این طرح خواهند شد و امیدواریم هرچه سریعتر این طرح در شورای نگهبان  مصوب و برای اجرا به دولت ابلاغ شود، ادامه داد:طبق مصوبه مجلس دولت مشکلی در جهت تامین مالی این مصوبه نخواهد داشت و مقداری از اموال خود را به سازمان تامین اجتماعی واگذار می مند و پس از فروش آنها منابع مالی این طرح تامین می شود.

نماینده تویسرکان در مجلس با تاکید براینکه مجلس با مصوبه اخیر خود  به فکر اقشار ضعیف جامعه است، اظهارداشت:پس از تصویب این طرح از سوی شورای نگهبان دولت موظف است این قانون را اجرایی کند  و اگر این اتفاق رخ ندهد دولت مرتکب تخلف شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برای تامین منابع مالی این طرح جلسات متعدد با مسئولان دولتی به ویژه مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم و تفاهمات خوبی برای اجرای این طرح ایجاد شده است.

نظر شما