شناسهٔ خبر: 166053 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شبکه شاد فرصتی برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور است

منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه شبکه شاد جریان آموزش کشور را در شرایط تعطیلی مدارس زنده نگاه داشت، گفت: شبکه شاد فرصتی برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش «نماینده»،علیرضا منادی سفیدان در نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونین، مدیران کل آموزش و پرورش استان و روسای ۷۶۰منطقه آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و از طریق شبکه دانش آموز (شاد) برگزار شد با بیان اینکه عنصر اساسی در آموزش و پرورش معلم است، گفت: معلم موتور محرکه آموزش و پرورش و باعث حرکت جامعه است و به همین دلیل با ۳۶سال سابقه معلمی هنوز این شغل را از سایر شغل ها بیشتر دوست دارم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا و تعطیلات مدارس آموزش و پرورش در حال یک تغییر اساسی است، گفت: شبکه شاد جریان آموزش و پرورش کشور را در شرایط تعطیلی مدارس زنده نگاه داشت اما سوالی که مطرح می شود این است آیا معلمان برای شرایط جدید مجازی آمادگی دارند؟ بنابراین باید برآورد شود چند درصد معلمان کشور توان استفاده از آموزش مجازی را دارند.

منادی با بیان اینکه باید آمار دقیقی از استفاده کنندگان واقعی شبکه شاد احصا شود، اظهار کرد: شبکه شاد فرصتی برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور است و بخشی از بودجه آموزش و پرورش باید صرف شبکه شاد شود تا این شبکه اسقرار یابد.

وی با بیان فعالیت های کمیسیون آموزش برای آموزش و پرورش گفت: تقاضای رایگان شدن اینترنت شاد و درخواست سیم کارت مجازی از مهمترین این درخواست ها بوده است که به دولت ارائه شد و باعث رایگان شدن اینترنت شبکه شاد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نحوه جذب نیروی انسانی، اظهار کرد: نمی توان فردی که ۱۰تا ۱۵سال از عمر خود را صرف کاری می کند و حق و حقوقی برای آنها ایجاد می شود به راحتی با او فسخ قرارداد کرد. مجلس در مورد ساماندهی نیروی انسانی موافق است و امیدوار است در ابن سال ها آموزش و پرورش نیرویی خارج از قاعده به کار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی با یک فوریت در صحن مجلس مصوب و برای بررسی به کمیسیون آموزش ارسال شده است، گفت: در دولت هم لایجه رتبه بندی برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت رفته است. امیدواریم  لایحه رتبه بندی قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۰مصوب شود تا منابع مالی آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰دیده شود.

نظر شما