شناسهٔ خبر: 166050 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

طرح «جهش تولید مسکن» به صحن مجلس رسید

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جمع‌بندی نهایی طرح جهش تولید مسکن در این کمیسیون به پایان رسیده و به صحن مجلس ارسال شده است، گفت: حتی در جلسه‌ای با دوستانمان در شورای نگهبان مسائل مربوط به بار مالی این طرح را پیش‌بینی و بررسی کردیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی‌کوچی ، با اشاره آخرین نتایج بررسی طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون عمران مجلس گفت: به دلیل اینکه طرح جهش تولید مسکن موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند به عنوان یک پرونده کاری مهم در مجلس یازدهم محسوب شود لذا ما اصرار داریم تا در جریان این طرح از ظرفیت همه کارشناسان و متخصصین استفاده کنیم.


وی تصریح کرد: ما از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواستیم تا از همه ظرفیت‌های خود برای کمک به  قوام این طرح استفاده کند.


رئیس «کمیسیون عمران» مجلس اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن به سمتی حرکت می‌کند که ان‌شاءالله قابلیت اجرا داشته باشد تا ما کمترین ایراد را پیرو این طرح از سوی شورای نگهبان داشته باشیم.


وی ادامه داد: ما حتی یک جلسه هم با دوستانمان در شورای نگهبان داشتیم و مسائل و بار مالی این طرح را به خوبی پیش‌بینی کردیم.


رضایی‌کوچی با بیان اینکه خیلی از قوانین نوشته شده در کشور قابلیت اجرا شدن ندارند، تاکید کرد: ما بسیار بر روی این طرح تاکید و اصرار داریم و امیدواریم این طرح به زودی در صحن مجلس مطرح شود.


این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی پیرو رفع ایرادات دولتمردان در راستای اجرای طرح جهش تولید مسکن گفت: ایرادات دولتمردان پیرو این طرح ایردات درستی نیست چرا که ما پیرو این طرح بار مالی بر دوش دولت نگذاشته‌ایم.


وی بیان داشت: ما بیشتر از آن سقفی که بانک‌ها به مردم تسهیلات می‌دهند، سقف تسهیلات را افزایش ندادیم  این طرح به دنبال هدایت تسهیلات بانکی است تا بانک‌ها به جای اینکه در زمینه‌های خدماتی مشغول شوند بیایند و در زمینه تولید واشتغال اقدام کنند.

رضایی کوچی تاکید کرد: جمع‌بندی نهایی این طرح در کمیسیون انجام و به صحن مجلس ارائه شده است و در حال حاضر در نوبت دستور کار مجلس قرار دارد لذا این هفته و یا دو هفته دیگر طرح جهش تولید مسکن در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

نظر شما