شناسهٔ خبر: 166032 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد از عدم تشکیل کمیته نظارت بر تخلفات وام ازدواج

تندگویان.jpg معاون ساماندهی امور جوانان گفت: با گذشت چندین ماه از دستور رئیس جمهور هنوز کمیته نظارت بر تخلفات وام ازدواج تشکیل نشده است و مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی کم کاری خود در این زمینه باشند.

به گزارش «نماینده»،محمد مهدی تندگویان، با انتقاد از عدم تشکیل کمیته نظارت بر تخلفات وام ازدواج گفت: در پی بروز برخی تخلفات در زمینه وام ازدواج، رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته‌ای در بانک مرکزی برای رسیدگی بر تخلفات این موضوع را دادند اما متأسفانه با وجود گذشت چندین ماه از دستور رئیس جمهور، هنوز این کمیته تشکیل نشده است.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره بر تخلفات مربوط به وام ازدواج توضیح داد: از زمان افزایش رقم وام ازدواج، میزان متقاضیان دریافت وام نیز افزایش یافته و در این میان مواردی همچون ازدواج و طلاق صوری، فروش وام ازدواج و غیره نیز برای دریافت وام رخ داده است. قرار بود در این کمیته دستورالعملی در نظر گرفته شود تا مرحله بعد از دریافت وام برای اطمینان از تعلق گرفتن وام به جامعه هدف اصلی، مورد نظارت قرار گیرد و موارد بازدارنده‌ای برای مقابله با این تخلفات وضع شود.

تندگویان تصریح کرد: این دستور مربوط به تیرماه بوده و تصور می‌کردیم که ظرف مدت دو هفته نیز این کمیته تشکیل شود اما این امر هنوز انجام نشده است. تاکنون نیز وزیر ورزش و جوانان سه مرتبه به معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری و رئیس بانک مرکزی آقای همتی نامه زده و بر لزوم تشکیل این کمیته تاکید کرده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی در کوتاهی برای تشکیل این کمیته چه کسی است، عنوان کرد: متولی اصلی تشکیل کمیته نظارت بر تخلفات وام ازدواج بانک مرکزی است و رئیس و معاونت‌های مربوطه بانک مرکزی باید پاسخ‌گوی این کم کاری باشند. از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم که با پیگیری این موضوع از دولت و بانک مرکزی موجب تسریع در تشکیل کمیته مذکور شوند.

نظر شما