شناسهٔ خبر: 166023 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس‌جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام(ص) باشد

قاضی زاده هاشمی نایب‌رئیس مجلس ضمن اینکه حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از توهین‌کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)را محکوم کرد، گفت: رئیس‌جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام باشد.

به گزارش «نماینده»  سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک و تهنیت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به عموم مسلمین جهان به ویژه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای گفت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) است که اهل سنت ۱۲ ربیع و علمای شیعه هفدهم را برگزیدند.

وی ادامه داد: امام روح الله در تدبیری وحدت آفرین حدفاصل این چند روز را هفته وحدت نامیدند تا به این صورت با دسیسه دشمنان اسلام مقابله شود بنابراین هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین سیره نبوی برای جوامع بشریت است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: جا دارد کمیسیون فرهنگی مجلس با تهیه طرح هایی برای حمایت از نشر سیره سیاسی و اخلاقی پیامبر رحمت و خاندان مطهرش خاصه گسترش دهنده علوم نبوی امام جعفر صادق (ع) گام مهم بردارد که نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام راحل در زمینه وحدت می فرمایند؛ ما با مسلمین اهل تسنن واحد و برادر هستیم و اگر کسی کلامی بگوید و بین ما مسلمانان موجب تفرقه شود، بدانید که یا جاهل و یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان تفرقه بیاندازند. قضیه شیعه و سنی به هیچ وجه در میان نیست ما همه برادر هستیم.

وی اظهار کرد: در کلام آقا هم چنین آمده است، آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می دهد چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است چه بداند و یا نداند. امر مهم و خطیر و تاکید بر وحدت شیعه و سنی مقطعی، تاکتیکی و مصلحتی نبوده بلکه استراتژیک و راهبردی است و ریشه در آیات قرآن و سیره ائمه اطهار و همچنین رویه و سنت مشایخ دینی و مذهبی برادران اهل سنت دارد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: خوشبختانه اصل مترقی مطلقه ولایت فقیه به عنوان رکن رکین و قاعده زرین، جوهر و گوهر شالوده قانون اساسی در قالب اولی الامر مورد اذعان و تصدیق مذاهب اسلامی است به نحوی که پیروان مذاهب اهل سنت بر طبق اصول و مبانی بنیادین فقهی شان اطاعت و تبعیت از اوامر و نواهی حاکمیتی رهبری را بر خود فریضه شرعی دانسته اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقدیم ۲۳ هزار شهید اهل سنت در دفاع از حریم و حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیانگر فداکاری صادقانه و مخلصانه ای است که برای استقرار و استمرار شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران و حفظ و صیانت از تمامیت ارضی، یکپارچگی سرزمینی، تامین منافع ملی و تثبیت منفعت عمومی معمول گردیده است.

وی تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی و در صدر آن ها رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان استکبار جهانی متوحش برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب و ممانعت از استقبال جوانان کشورهای اروپایی به دین مبین اسلام با وقیحانه ترین حالت به مبارزه با این رویکرد برآمده اند. کشورهای غربی برای آزادی مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی قائل نیستند، مردم به ویژه جوانان اروپایی و آمریکایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات تجاوز به انسانیت همه انسان ها است.

نظر شما