شناسهٔ خبر: 166022 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اظهارات مقامات آمریکایی خلاف عرف دیپلماتیک است/ آمریکایی‌ها نمی‌توانند روادید دیپلمات‌های ایرانی را لغو کنند

عباس مقتدایی 4 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر به دلیل تحمل شکست از ایران به اظهار نظرهای پرخاشگرانه رو آورده‌اند.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی با اشاره به اظهارات نماینده جمهوری‌خواه آمریکا مبنی بر اینکه «لغو روادید دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل باید صورت بپذیرد» گفت: اظهارات این مقام مسئول در ایالات متحده آمریکا هم خلاف اصول بین‌المللی و هم اینکه خلاف عرف دیپلماتیک و همچنین مغایر با ساختار سازمان ملل متحده بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه سازمان ملل متحد در آمریکا مستقر است، اما واقعیت این بوده که سازمانی بین‌المللی و تابع مقررات یک کشور خاص نیست بلکه قوانین خاص خود را دارد؛ بنابراین آمریکایی‌ها با طرح چنین دیدگاهایی نشان می‌دهند که امروز نه در موضع یک کشور پایبند به حقوق بین‌الملل بلکه به عنوان کشوری ناقض حقوق بین‌الملل عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه سردمداران آمریکا از سازمان‌های بین‌اللملی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند و این قبیل رفتارها و گفتارهای آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که در واقعیت چه میزان احساس شکست و حقارت می‌کنند؛ بالاخره در ماه‌های اخیر آمریکاییها در عرصه دیپلماتیک از ایران شکست خوردند و برای آنها روشن شده که با اعمال فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  آنچه که امروزه از سردمداران آمریکایی قابل مشاهده بوده پرخاشگریست و این اقدام نیز ناشی از عدم توفیق آنها در مقابله با جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ چرا که ما در مقابل زیادهخواهی‌های ایالات متحده ایستادگی کردیم.

نظر شما